Site icon מקומונט גבעת שמואל

לימודי ערב במשפטים – המסלול היחידי שמאפשר לכם לעבוד וללמוד במקביל

האם גם אתם רוצים לעבוד כעורכי דין או משפטנים? מעוניינים ללמוד לתואר ראשון במשפטים אך עליכם לעבוד במקביל ללימודים? מחפשים מסלול לימודים בערב לתואר ראשון במשפטים כדי שתוכלו לטפל בילדים, להמשיך לעבוד ולפרנס את המשפחה או משיקולים אחרים? אם כן, כדאי לדעת כי כיום ישנה אפשרות ללמוד לתואר ראשון או שני במשפטים גם במסלולי ערב.

מסלול ערב לתואר במשפטים בדרך כלל מיועד ומתאים לאימהות צעירות המגדלות ילדים קטנים, לצעירים שחייבים לעבוד במשרה מלאה או חלקית בשעות היום ובאפשרותם ללמוד גם בערב, ולשכירים או עצמאים העובדים במשרה מלאה ביום ומעוניינים להתקדם בחיים ולקבל תואר ראשון ויוקרתי במשפטים.

שילוב מושלם בין לימודים ועבודה

תואר ראשון במשפטים נחשב לאחד התארים המבוקשים, הפופולריים והיוקרתיים ביותר בארץ, ולא מעט צעירים נרשמים לאוניברסיטאות ולמכללות המובילות כדי ללמוד במשך כ-3 שנים ולזכות בתואר המבוקש. קיים ביקוש עצום ללימודים לתואר ראשון במשפטים, לאחרונה גם הביקוש לתואר מוסמך במשפטים גדל באופן משמעותי, לכן חלק ממוסדות האקדמיה החליטו להציע מסלול לימודי ערב לתואר ראשון במשפטים כדי לענות על הביקוש הרב ולהקל על הצעירים שאינם יכולים ללמוד בשעות היום מסיבות כאלו ואחרות.

צילום: קווין דולאי, פליקר (CC BY 2.0)

למעשה, מסלול לימודי ערב במשפטים הוא הפתרון המושלם לכל הסטודנטים שעסוקים בשעות היום ומעוניינים לקבל את התואר היוקרתי ולהתקדם בחיים. בדרך כלל, צעירים הנרשמים ללימודי משפטים יעדיפו ללמוד בשעות הרגילות ובמהלך היום, אך לא מעט ישראלים אינם יכולים לוותר על עבודה, ורבים מהם נאלצים לעבוד בזמן הלימודים כדי לשלם שכר לימוד, לעמוד בהוצאות היומיות השוטפות ולהתמודד בהצלחה עם יוקר המחיה, ויש גם צעירים שחייבים לסייע בפרנסת המשפחה.

לכן, מסלול הלימודים בשעות הערב מתאים לכל מי שאינו יכול או מסוגל ללמוד בשעות היום. זו אפשרות מעולה לשלב בין לימודים לתואר יוקרתי ונדרש לבין עבודה וקריירה. כדאי לדעת כי בין הסטודנטים הלומדים לתואר שני במשפטים במסלול ערב יש גם אנשי מקצוע בעלי תארים מתקדמים בתחומים אחרים, למשל כלכלה, חשבונאות, הנדסה וכדומה, והם לומדים לתואר ראשון במשפטים כדי לרכוש ידע משפטי מקיף ולהתקדם מקצועית לתפקידים מעניינים ומשתלמים יותר בארגון המעסיק אותם או במקומות עבודה אחרים.

אפשרות להסבה מקצועית

כאמור, בין הנרשמים למסלול לימודי ערב במשפטים ניתן למצוא גם סטודנטים מעל גיל 30. בדרך כלל אלו סטודנטים העובדים בשעות היום שמעוניינים לעבור הסבה אקדמית ולהתמקד בתחום המשפטים. רבים מעוניינים לעסוק בעריכת דין, זהו מקצוע יוקרתי ומבוקש, ויש מגוון אפשרויות תעסוקה.

כדאי לדעת שלא כל מוסדות האקדמיה מציעים לימודי ערב לתואר במשפטים. לכן, חשוב לציין כי מכללת שערי משפט מציעה לכם מסלול ייעודי ללימודי ערב במשפטים, כך תוכלו לרכוש את התואר היוקרתי בלי לאבד את מקום העבודה, ולרכוש ידע משפטי המאפשר לכם לעסוק בעריכת דין.