Site icon מקומונט גבעת שמואל

לכבוד יום המעשים הטובים: מתנדבות קריאה בהנאה השתתפו בפעילות מיוחדת בגני הילדים

השבוע מתקיים בגבעת שמואל שבוע החינוך בסימן “היופי בייחודיות הכוח באחדות”. כחלק משבוע זה ולכבוד יום המעשים הטובים שחל אמש אירחו ארבעה גני ילדים בעיר את 24 מתנדבות הפרויקט “קריאה בהנאה” הפועל בגבעה.

“קריאה בהנאה” הינו פרויקט הפועל באמצעות של”מ (שירות לאומי למבוגר) השייך לחברה למתנ”סים. בפרויקט זה נכנסים המתנדבים אחת לשבוע לכיתות א’-ג’ בבתי הספר ומקריאים סיפורים לילדים על מנת לחבב עליהם את הקריאה.

ביום שני כאמור, הוזמנו המתנדבות ליום פעילות בגני הילדים. הפעילות עסקה בנושא “הרב נריה ורעייתו” שזהו הנושא הנבחר בחמ”ד בשנה הנוכחית. הפעם הגננת והילדים סיפרו והציגו סיפור בנושא לרבות תיאטרון בובות והפעלות נוספות.

“פעם, לפני עידן האינטרנט והפייסבוק, קריאת ספרים תפסה מימד מרכזי בזמן הפנאי של הילדים והנערים. היום, כשהילדים של “עם הספר”, מתמקדים בעולם הוירטואלי, מגיעים “המבוגרים האחראיים” ומשנים כיוון: רותמים ומחברים את הילדים לאהבת הספר והקריאה.” מסבירים לנו על היוזמה בחברה למתנ”סים.

להדגיש את חשיבות הקריאה בספר”. צילום: יח”צ מתנ”ס גבעת שמואל

מי שמרכזת את פרויקט “קריאה בהנאה” בגבעת שמואל היא חנה שולחני, גמלאית בכירה של משרד החינוך ולשעבר מנהלת בתי ספר. יחד עם 24 מתנדבות מאוכלוסיית האזרחים הותיקים בעיר הן מגיעות לבתי הספר היסודיים בגבעת שמואל, נכנסים לכיתות א’-ג’ ומנחילים את הקריאה ואהבה לספר באופן בלתי פורמאלית אך חווייתי ומסעיר.

בין יתר המטרות: אהבה לקריאה ע”י הילדים וטיפוח הקשר האישי והבין דורי שבין הילדים לעולמם של המבוגרים

המתנדבים של “קריאה בהנאה” עוברים הדרכה מקצועית ע”י ש.ל.מ על מנת להכשיר אותם לעמידה בפני כיתה, להליך הקריאה וליצירת דיאלוג פורה בין המתנדבים לתלמידים.

שולחני, שכאמור מרכזת את התחום, רואה בפרויקט הזה הצלחה מרתקת ומאתגרת: “התחושה שרתמת תלמידים להנאה מקריאה ומנגד האהבה והקשר שנוצר בינינו לבין התלמידים היא ממלאת ברגשות חיוביים. אנחנו נהנים לחזור לבית הספר, להעצים את התלמידים, לקבל מהם משובים חיוביים ואנחנו רואים בפרויקט הזה שליחות. היום התחלפו התפקידים, היה לנו לעונג להתארח ולהיות לצד הילדים החמודים הללו שבעוד זמן לא רב נפגש עימם נפגוש בכיתה א’ בפרויקט “קריאה בהנאה”