Site icon מקומונט גבעת שמואל

לכל איש יש שם: גבעת שמואל מתייחדת עם נופליה ועם חללי צה”ל

גבעת שמואל התייחדה עם זכר הנופלים: טקס יום הזיכרון ה-70 לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. משמר כבוד של בני הנוער. ומירוץ הלפיד המסורתי לזכר הנופלים


הטקס, בהנחייתו של עידו פוס  ובהפקת המתנ”ס,  התקיים אתמול (ערב יום הזיכרון) באמפיתיאטרון בשדרת הגיבורים במעמד המשפחות השכולות, רב העיר, ראש העיר, חברי מועצת העיר ואישי ציבור, נציג צה”ל ותושבי העיר.
ראש העיר יוסי ברודני נשא דברים ואמר:” שבעים שנה חלפו מאז הכרזתו של ראש ממשלת ישראל, דוד בן גוריון,  על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל.

שבעים שנים בהן ידענו מלחמות קשות ועיקשות על בטחונה של המדינה, שבעים  שנים בהן ידענו ועודנו יודעים רגעים קשים של חשש, דאגה, עצב ושכול-אישיים ולאומיים. ביום זה של דמעה ועצב עם ישראל מוריד דגליו ומצדיע לזכר גיבוריו. גיבוריו שלא יזכו השנה להניף דגל, לשיר ולרקוד, אלה להם אנו חבים את החיים במדינה הפורחת והיפה הזו. נרכין את הראש, נפתח את הלב ונתייחד, כל אחד בדרכו עם זיכרם של הנופלים.

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. צילום באדיבות עיריית גב”ש

דברי התייחדות נאמרו ע”י רב העיר אלעזר אלבז שליט”א. נאמר קדיש ע”י יוסף שרעבי אב שכול, ותפילת “אל מלא רחמים” ע”י החזן יצחק שוגול . על המסך הוקרנה מצגת הנופלים בני ובנות גבעת-שמואל.

זרי זיכרון הונחו על אנדרטת הזיכרון עליה חקוקים שמות הנופלים  והנופלות מגבעת שמואל. את זר עיריית גבעת שמואל ותושביה הניח יוסי ברודני ראש העיר מלווה בבני נוער; את זר צבא הגנה לישראל וארגון גמלאי צה”ל הניח סא”ל חי כהן נציג צה”ל; את זר המשפחות השכולות הניחו  יפעת פרנקל-אלמנתו של רס”ן פרנקל יהושע אהרון  ואורי פיש אביו של רב סמל אמיר שי פיש ז”ל. את זר יד לבנים הניחה יו”ר “יד לבנים” גבעת-שמואל שרה עופר; זר המועצה הדתית ובתי הכנסת בגבעת שמואל הונח ע”י יו”ר המועצה הדתית יעקב רייכר; את זר אמונה, העמותה למען הקשיש והעולים החדשים הניחו ג’ולייט הייני ונתן כהן יחד עם בתיה ברכה מהעמותה למען הקשיש. את זר בתי הספר בגבעת שמואל הניחו אתי דהן מנהלת אגף החינוך בעירייה ואלי קופר שנבחר ל’מורה של המדינה’; את זר מתנ”ס מרחב, מועדוני הנוער, תנועות הנוער ואגודות הספורט הניח מנחם צרויה יו”ר הנהלת המתנ”ס; את זר משטרת מסובים, המשמר האזרחי, השיטור הקהילתי , ומכבי האש הניח סגן מפקד משטרת מסובים, רב פקד רותם וסקר.

השחקנים אלון נוימן וליליאן ברטו קראו קטעי זיכרון מרגשים. את הטקס ליוותה חבורת הזמר הייצוגית “שרים בגבעה” בניהולו המוסיקלי של עוזי אסנר. בתום הטקס הגיעו תושבים רבים לבקר בבית יד לבנים שנחנך בעיר בשנים האחרונות  והתרשמו מהמקום הייחודי .

בתום הטקס התקיים במקום, שהיה מלא מפה לפה,  ערב שירי לוחמים ושירי ארץ- ישראל היפה עם משה דץ , על הפסנתר- חן מצגר  .

חניכי מועדון קרית אלון במשמר כבוד לזכר הנופלים

חניכי קרית אלון במשמר כבוד. צילום: עיריית גב”ש

מי שחלף אתמול והיום ליד בניין העירייה לא יכול היה להתעלם מגלעד הזיכרון שהוקם במקום ולידו עומדים ביראת כבוד חניכי ומדריכי המועדון.

בתוך הגלעד המורכב מ 3 פאות הנושאות את סמלי המדינה וצה”ל, הקימו החניכים פינת הנצחה לחברם בוגר המועדון- חלל צה”ל טל שינפלד.

במשך  24 שעות מכניסת יום הזיכרון אתמול ועד צאתו  היום בערב כאמור עומדים מדריכי המועדון וחניכי השכבה הבוגרת במשמר כבוד.

אתמול בחצות התקיים במקום שיח מרגש עם לוחמת מג”ב בוסאנה אמביאלה  שלחמה במחבל שרצח את חברתה  הטובה הדר כהן ז”ל בשער שכם בירושלים. בוסאנה קיבלה את עיטור המופת על פעילותה באירוע.

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: מעל 200 תלמידים, בני נוער וחיילים מגבעת שמואל השתתפו כמדי שנה במרוץ הלפיד לזכר בני גוש דן שהתקיים באתר ההנצחה הגושי בתל-השומר

מירוץ הלפיד לזכר חללי צה”ל בני גוש דן

מעל 200 תלמידי תיכון מגבעת שמואל השתתפו יחד עם חיילים במרוץ הלפיד המסורתי המתקיים במסגרת טקס זיכרון לבני גוש דן.

המרוץ, בארגון המתנ”ס, אשר נערך במקצים של 800 מ’ כל אחד, יצא בשעה 6:00 בבוקר מאנדרטת הגיבורים בגבעת שמואל והסתיים לאחר 8 ק”מ, באתר ההנצחה הגושי בתל-השומר – שם התקיים טקס זיכרון המשותף לכל רשויות האזור: גבעת-שמואל, רמת-גן, גבעתיים, בני-ברק וקריית אונו.

למרוץ הצטרף גם חבר הנהלת המתנ”ס ארי סרור. בהגיעם לאתר ההנצחה הגושי בתל-השומר, הדליקו רצי המקצה האחרון במרוץ משואה לזכר הנופלים.

באתר ההנצחה פגש ראש העיר, יוסי ברודני, את התלמידים, כשאליו מצטרפים סגן ראש העיר, בני סומך, וראש המועצה הדתית, יעקב רייכר, ואיתם שוחח עם משמעות היום. השנה, נשא דברים ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק שהשמיע דברי זיכרון לנופלים והניח את הזר בשם הרשויות המקומיות.

יצחק סמו, מנהל תחום הספורט במתנ”ס: “מרוץ הלפיד הינו אירוע ספורט מסורתי אליו מתכוננים הרצים במסגרת פעילות הספורט בבית הספר, ומציין את זכר נופלי בקעת אונו לדורותיהם”.

מירוץ הלפיד לזכרם. צילום: שירה בלייך