Site icon מקומונט גבעת שמואל

למה הגיעו פו-הדוב, ברבי ואלזה למרפאה בגבעת שמואל?

איך מלמדים ילדים את החשיבות שבביצוע בדיקות וביקורים במרפאה, מבלי לעורר אצלם חרדות מיותרות? הפנינג חוויתי מקסים, שהתקיים אתמול אחה”צ במרפאת שירותי בריאות כללית ברחוב בארי שבגבעת שמואל, ניסה לענות בדיוק על כך.

ההפנינג, שנערך תחת הכותרת “מרפאה לדובים”, הינו אירוע חוויתי שמבוסס על מודל שפותח והורץ בשנים האחרונות בהצלחה במוקדים שונים בארץ ובעולם. לדברי מנהלת הסיעוד במרפאת גבעת שמואל, זהר מוריס, “הרעיון הוא לחוות את הביקור והטיפול במרפאה דרך טיפול בדובי/בובה ובכך לקשר את הילדים למרפאה, להפחית חרדות – וללמד אותם לראות את המרפאה בצורה קצת אחרת, כמובן תוך הדרכה לנושאים של בריאות הקשורים לילד”.

כ-50 ילדים וילדות נטלו חלק בפעילות, שנערכה בחלקה בתוך הפנים ובחלקה בחצר, שעוטרה לצורך כך במחצלות, בבלונים ובשלטים ובאיורים צבעוניים.

צילום: באדיבות מחוז דן-פ”ת בכללית

הילדים, שהגיעו מביתם מצוידים בבובות, עברו דרך שלוש עמדות מרכזיות: “בדיקת דם” לדובי עם האחות חיה, “ביקור” אצל שיננית (במסגרת שת”פ עם אוניברסיטת ת”א הגיעו למקום סטודנטיות לשיננות) וביקור ב”חדר בדיקות” של הרופא, שם נלקחו לבובות מדדים כמו משקל, גובה ולחץ דם, כאשר הכל מנוהל באדיבות ובמקצועיות באמצעות מנהל המרפאה, ד”ר נתן לב.

את פניהם של הילדים הנרגשים קיבלה בכניסה למתחם המרפאה המזכירה שרונה חיימוב. בנוסף לעמדות המרכזיות, הודגם לילדים במהלך הפעילות כיצד ניתן “לחבוש” את הדובי, לערוך לו בדיקת אזניים ואפילו להאזין ל”דופק” שלו בעזרת סטטוסקופ. לבסוף קיבלו כל המשתתפים במתנה תרופה לדובי (וימנצ’יק) באדיבות צוות בית המרקחת” אורן, דוד וגליה הרוקחת האחראית.

צילום: באדיבות מחוז דן-פ”ת בכללית