Site icon מקומונט גבעת שמואל

למה חשוב לעשות ביטוח נסיעות לחו”ל

(צילום: עמיעד טאוב)

פוליסת ביטוח נסיעות – מה היא כוללת?

הסעיף המרכזי והמשמעותי ביותר בביטוח נסיעות לחו”ל הוא כמובן הסעיף של כיסוי רפואי. הוא מחושב לרוב על פי ימי השהות שלכם והוא לרוב יכלול בתוכו אשפוז, פינוי ימי או אווירי, טיפולי שיניים בחירום וכן רכישת תרופות. חבילות ביטוח נרחבות יותר יכללו גם הטסה רפואית לצורך טיפול או כיסוי מלא של הוצאות האשפוז, טיפולים ובדיקות לנשים בהיריון, ביטוח בפני תאונות רכב לנהגים ששוכרים מכונית בטיול ואפילו חילוץ והצלה אם אתם יוצאים לטיול תרמילאים. סעיפים נוספים בביטוח הנסיעות יתייחסו לביטוח על המטען, למקרה שהמזוודה שלכם אבדה על ידי חברת התעופה או שאתם זקוקים לפיצוי על קיצור חופשה, שחזור מסמכים או לינה מעבר למצופה בשל עיכובים בטיסה וכיו”ב.

תוספת מיוחדת לחובבי האקסטרים

מי שיוצא לחופשה ומתכוון לעסוק בספורט אתגרי (סקי, בעיקר) כדאי שיבצע הרחבה נוספת שהרי פעילויות אתגריות רבות טומנות בחובן גם סיכונים שכדאי להיות ערוכים לקראתם, גם אם אתם בטוחים שלכם זה לא יקרה. גם כאן אתם עשויים להתמודד עם פגיעות גוף, אשפוז או הטסת חירום, וללא ביטוח נסיעות לחו”ל אתם עלולים למצוא את עצמכם עם חשבון מנופח במיוחד.

עלויות והפעלת הביטוח

השאלה המתבקשת היא כמובן – כמה זה יעלה לכם. התשובה תלויה בכמה פרמטרים, ובראשם – ארץ היעד וההרחבות השונות. יעד שנחשב למסוכן יעלה לכם קצת יותר, נוסעים מבוגרים יותר כנראה ישלמו גם הם קצת יותר, וככל שתבקשו הרחבות נוספות (היריון או אקסטרים לדוגמה) תצטרכו להיפרד מעוד כמה שקלים. בהתאם לאופי הביטוח שלכם תדעו גם כיצד להפעיל אותו, ולרוב תצטרכו להתקשר למספר טלפון מיוחד שאת מספרו תקבלו בזמן הפעלת הפוליסה. כך תוכלו לברר מבעוד מועד מה עלות ההשתתפות העצמית שלכם ואיך זה בדיוק עובד, לפני שתקבלו החלטה כזו או אחרת.

באתר Ynet סיקרו את התביעות הנפוצות ביותר, למאמר המלא.