Site icon מקומונט גבעת שמואל

למה לבחור בלימודי ראיית חשבון?

רואי חשבון הם עמוד השדרה של כל ארגון ועסק. תפקידו של רואה החשבון ממוקד בעיקר בביצוע ובהערכה של הרשומות הפיננסיות והחשבונות של החברה. בדרך זו, הוא מסייע להנהלה לבדוק אם החברה אומנם רווחית ומשגשגת.

אם אתם מתכננים להירשם ללימודי ראיית חשבון, אבל עדיין זקוקים לדחיפה קלה שתבטיח שבחרתם נכון. תשמחו לדעת שתארים הקשורים לחשבונאות הם בחירה מצוינת, במיוחד בגלל שעסקים ופיננסיים לא הולכים להיעלם מהסביבה.

צילום: depositphoto

הנה כמה סיבות נוספות בגינן כדאי לבחור בלימודים הקשורים לחשבונאות:

נכונה לכם חוויית לימוד כיפית

ראיית חשבון לא נחשבת לתחום לימודים קל. עם זאת, אם אתם אוהבים מספרים כנראה שתהנו מאוד מהאתגר שממתין לכם. לא חייבים להיות אשפים במתמטיקה כדי להשיג תואר בראיית חשבון. למעשה, כל מה שאתם צריכים זה להכיר את יסודות החיבור, החיסור הכפל והחילוק, ולהיות מצוידים בכישורי אנליזה טובים.

כל שנדרש מכם  זה לגלות היכן אפשר ללמוד כדי להשיג תואר ראשון בחשבונאות ולאחר מכן תעודת רואה חשבון.

תלמדו מיומנויות שתוכלו ליישם בתחומים רבים בחיים

רוב האנשים למדו בתיכון אלגברה, גיאומטריה וטריגונומטריה. למרבה הצער, לא כולם משתמשים בידע זה בחיים שלהם, לרוב בגלל שהם לא יודעים איך ליישם ידע זה.

כשתהפכו לרואי חשבון ותתחילו לעבוד, תוכלו ליישם עקרונות חשבונאיים הן בעבודה והן מחוץ לה, לדוגמה:

לצד חשבונאות ניתן ללמוג חוג נוסף

מקובל שלימודי חשבונאות נלמדים יחד עם חוג אחר, כמו למשל לימודי ניהול. לפיכך, תוכלו ליהנות מתואר ראשון המורכב משתי מגמות שונות, כמו:

כבוגרים עם תואר ראשון בשני תחומים, סביר להניח שמעסיקים פוטנציאליים לא יתעלמו מקורות החיים שלכם. זה כשלעצמו שיכול להגדיל את הסיכויים שלכם למצוא עבודה במהירות. מלבד זאת, אתם נותנים לעצמכם הזדמנות הן להרחבת אופקים והן להשתלבות בעבודה בתחומים שונים.

תתקבלו לעבודה בקלי קלות

חשבונאות היא אחת המשרות ששיעור הגיוס שלהן הוא גבוה ומהיר. כמו רוב הסטודנטים, גם אתם מעוניינים בקריירה שמציעה לכם אפשרויות תעסוקה רבות. אחרי הכול כולם רוצים להגיע מהר לעבודה מעניינת עם שכר טוב בצדה.

הנתונים מלמדים שבוגרי ראיית חשבון בכול רחבי העולם מוצאים עבודה בתוך ששת החודשים הראשונים לאחר סיום הלימודים, או בתוך ששת החודשים הראשונים לאחר שעברו את מבחן הרישוי לראיית חשבון.

תמיד תהיו מבוקשים

כל ענף עסקי זקוק לרואה חשבון. גם לאחר ההתקדמות הטכנולוגית המדהימה, עדיין הכישורים של רואה החשבון נדרשים בכול משרד. השדרוגים הטכנולוגיים המשמעותיים שחלו בתחום החשבונאות, כמו המעבר מפנקסי חשבונות הנכתבים בכתב יד לרשומות דיגיטליות והשימוש באפליקציות מתקדמות, הופכים את עבודת רואה החשבון למהירה ולקלה יותר. עם זאת, עדיין מדובר במשימות הזקוקות למוח האנליטי ולמומחיות שהם מנת חלקם של רואי החשבון.

רואה חשבון הוא אחד מעובדי המפתח שמבטיחים וקובעים את רווחיות החברה. ואל דאגה, לא תמצאו את עצמכם בסיום הלימודים כשאתם שקועים עד צוואר בעריכת דוחות כספיים משעממים. זו רחוקה מלהיות האפשרות היחידה שלכם. יש תפקידים רבים אחרים שבהם תוכלו להשתלב מלבד עיסוק בהנהלת חשבונות גרידא. למשל, תוכלו לבחור להיות: מנהלי כספים, יועצי פיננסים והשקעות, מנתחים עסקיים ועוד.