Site icon מקומונט גבעת שמואל

למה מרפסות הפכו למוצר צריכה בסיסי?

אם תסתכלו סביב, על בניינים בבנייה או בשיפוץ ודאי תוכלו להבחין בכך, שבכולם יש מרפסות. למה זה ואיך גם אתם יכולים ליהנות מהן? בדיוק בשאלות אלו עוסק מאמרנו זה!

צילום:pixabay

סוגי מרפסות

למרפסות יש שלושה סוגים עיקריים:  מרפסת שירות, מרפסת שמש של היום ומרפסת שמש של פעם. מרפסת השירות, כשמה כן היא – מטרתה היא לשרת את בני הבית על ידי מן מקום להצבת מכונת הכביסה, המייבש, חומרי הניקוי וכדומה. מרפסת השמש של פעם כבר כמעט לא קיימת, מפני שמדובר על מרפסת סגורה, המעניקה מעט מאוד נוף ובריזה ובנוסף, היא גם מהווה חלק בלתי נפרד מהחלק הבנוי של הדירה.

מרפסת השמש של היום לעומת זאת, רק הולכת וצוברת תאוצה של ביקוש וזאת, משום שהיא מהווה חלל פתוח לחלוטין, שעדיין מהווה חלק בלתי נפרד מהדירה עצמה. כך דיירי הדירה יכולים ליהנות ממרחב פתוח ועם זאת עדיין אינטימי וליהנות מתחושת פרטיות גם באוויר הפתוח מבלי לצאת מהבית.

הפיכת המרפסות לסטנדרט

כאמור, בשנים האחרונות המרפסות הפכו לסטנדרט בכל בנייה של בניין חדש ויש לכך סיבה טובה! סיבה זו היא, שהביקוש לדירות עם מרפסות שמש הולך ועולה וערכן של דירות אלו עולה בהתאם. למעשה, גם בניינים ישנים רבים עוברים שיפוץ, לעתים נרחב ולעתים פחות. אבל כמעט תמיד הוא כולל הוספה של המרפסות המבוקשות כל כך כדי להעלות את ערך הדירות לבעליהן ולפנק את הדיירים.

משמעות הגודל

אמנם נהוג להגיד, שהגודל לא קובע. אבל במקרה זה, הוא דווקא כן! גודלה של המרפסת יכול להשפיע משמעותית על מחיר הדירה, על הביקוש שלה על ידי רוכשים או שוכרים פוטנציאליים וכך גם על ערך הבניין והדירות בו. לדוגמה, מרפסת שמאפשרת הצבת שולחן וכיסאות באופן מרווח, תהיה הרבה יותר אטרקטיבית מאשר מרפסת צפופה, שאינה מאפשרת שהייה נעימה בה או אירוח.

קצת על הוספת מרפסות

כפי שהוזכר לעיל בעלי דירות רבים בוחרים להוסיף מרפסות באופן יזום לבנייני ישנים יחסית כדי ליהנות מהן וכדי להפיק מהן תשואה גבוה יותר ולכן חשוב לעסוק גם בנושא זה. אם כן, תהליך זה נחשב לקל ומהיר יחסית, כל עוד הוא לא משולב עם שיפוץ נרחב יותר, וגם העלויות שלו הן סבירות בכל קנה מידה ובעיקר בהשוואה לתשואה שהן מספקות לאורך השנים.

ישנם סוגים שונים של מרפסות, אותן ניתן להוסיף לבניינים קיימים וכמו כן, ניתן גם לבצע את ההוספה בדרכים שונות. הדבר שאיננו משתנה מבניין אחד לאחר הוא, שתמיד יש לקבל אישורים של הרשות העירונית לשם ההוספה ולבחור את הדרך המתאימה ביותר ואנשי המקצוע המתאימים ביותר לעשות זאת. לשם כך חשוב לבצע בירור מקיף ואת זאת ניתן לעשות לדוגמה ב- https://www.idangroup.co.il/