Site icon מקומונט גבעת שמואל

למרות בקשות התושבים: מופעי הזיקוקים ביום העצמאות יופעלו כרגיל

“עיריית תל אביב לא תקיים השנה מופע זיקוקים מתוך התחשבות בסובלים מפוסט-טראומה” כך פורסם אמש באתרי החדשות השונים, ובכך מצטרפת העיר ללא הפסקה להרצליה, נהריה, רמת השרון, רמלה פרדס חנה-כרכור ואילת שהודיעו שהשנה גם הן מצטרפות ל”טרנד” המתחשב שתפס כבר ערים רבות ולהחלטה לוותר על מופעי הזיקוקים ביום העצמאות לטובת פעילויות אחרות מהם יהנה הקהל כגון מופעי לייזר, רחפנים או אפילו – שומו שמיים – חיסכון בכסף לטובת פעילויות חינוך, רווחה או אחרות.

צילום: pexels

תחילתה של המגמה מבקשותיהם של אזרחים רבים פוסט טראומטיים ששיתפו בתחושותיהם בערב יום העצמאות מדי שנה, כשהדי הפיצוצים, במיוחד בסופו של יום עמוס וקשה גם ככה של שכול וזיכרון, מחזירים אותם לאותם רגעי אימה המוטלים כצל על חייהם.

אליהם הצטרפו גם בעלי חיות המחמד, ובעיקר בעלי הכלבים, שסיפרו כיצד רעמי הזיקוקים וההדף מלחיצים את חיות הבית ומלחיצים אותם באופן כזה שמיסב לעיתים נזק בלתי הפיך לבריאותם הנפשית.

כאמור, בערים רבות הוחלט בשנים האחרונות לבטל את מופע הזיקוקים אך בגבעת שמואל נראה שהנושא כלל לא עלה לדיון. ניסינו לפנות ולקבל את התיחסות העירייה לעניין אך שם בחרו להתעלם מהפניות ולא להסביר מדוע בחרו להישאר עם המסורת הוותיקה אך הפוגענית כלפי אוכלוסיות רבות – ואפילו לא ענו האם בכלל היתה התלבטות בנושא.

מופע הזיקוקים בגבעת שמואל, לפני שנתיים (ארכיון). צילום: עיריית גבעת שמואל

ואולי, לרצון להמשיך את המופע ישנה סיבה נוספת. נציין מראש שלמקומונט גבעת שמואל אין מידע ודאי שקושר בין הדברים, ואף לא הצלחנו לאמת את כל הפרטים ולכן עשינו מאמץ להימנע מפרסום מידע חלקי, אך במהלך שיחותינו להכנת הכתבה עלה שוב ושוב נושא החברה המפעילה את מופע הזיקוקים בחג. על פי גורמים שונים בבניין העירייה ובקרב תושבים, את מופע הזיקוקים מפעילה מדי שנה, כבר למעלה מעשור אותה חברה כשניסיונות של חברות אחרות בתחום לפנות מבעוד מועד לעירייה ולמתנ”ס האמון על ארגון החגיגות נענו בחוסר תגובה והתעלמות, כך על פי ספקים שונים איתם שוחחנו.

נזכיר שמופע הזיקוקים, בעלות מוערכת של כ-100,000 שקלים הוא רק חלק קטן, מעלות תקציב אירועי יום העצמאות בגבעת שמואל העומדים השנה על כ-1.3 מיליון ש”ח – גידול של כ-60% לעומת תקציב יום העצמאות הקודם שעמד על 800,000 שקלים.

אומנם אחרי שנתיים של קורונה מגיע לתושבים לצאת ולחגוג בחוצות העיר, וזה בסדר להוציא כספים גם על פנאי ותרבות – אך האם אין מקום לעשות זאת תוך התחשבות בכלל האוכלוסייה וחיות הבית ותוך ניסיון כנה ואמיתי לחסוך בכספי ציבור היכן שניתן? יחליט הקורא.

מעיריית גבעת שמואל לא נמסרה תגובה.