Site icon מקומונט גבעת שמואל

לפני חופשת פסח: ביקור מנהלת המחוז במשרד החינוך בגבעת שמואל

מנהל מחוז מרכז במשרד החינוך הגב’ ורדה אופיר סיירה במוסדות החינוך השונים בגבעת שמואל ונפגשה עם צוותי החינוך בעיר. הביקור לווה ע”י ראש העיר יוסי ברודני ומנהלת אגף החינוך אתי דהן. ראש העיר ברודני: “יש לנו מערכת חינוך מתקדמת ופורצת דרך, המשמשת דוגמה ומודל לערים רבות בישראל”

מנהלת המחוז במשרד החינוך, הגב’ ורדה אופיר, ומפקח החמ”ד של המחוז מר גד בר-טוב, הגיעו לביקור בעיר גבעת שמואל וסיירו במוסדות החינוך השונים בעיר. השניים נפגשו עם מנהלים וצוותי חינוך בעיר ועם ראש העיר יוסי ברודני ומנהלת אגף החינוך הגב’ אתי דהן, שהציגו למנהלת המחוז, סקירה על הישגי התלמידים והתפתחותה של מערכת החינוך העירונית בשנה החולפת.

“השקענו השנה תקציבים רבים לשיפוץ מוסדות החינוך בעיר וליצירת סביבת לימודים נוחה ומיטבית עבור תלמידי העיר במרחבים הפתוחים ובכיתות הלימוד. אנו רואים חשיבות עליונה בחזרתם של ההורים לשגרת עבודה תקינה, בהשלמת פערי הלימוד אצל תלמידי העיר ובלמידה סדירה שלהם ככל שניתן וברוח זו נמשיך לפעול ולהוביל את מערכת החינוך הנפלאה שיש לנו כאן בעיר” אמר ראש העיר יוסי ברודני.

הביקור החל באולפנת אמ”ית, שם פגשו את מנהלת האולפנה, הגב’ חנית סמדר פרשטנד, שהציגה בפניהם את האופן בו התמודד צוות ביה”ס עם האתגרים שהציבה הקורונה, ובאמצעות מסעות הלמידה כמנוף לפיתוח מיומנויות “לומדת עצמאית” לרבות הדגמה חיה משיעור מתמטיקה, בו המורה משמשת כמנטור.

לאחר מכן, הציגה מנהלת ביה”ס ממ”ד יסודי ‘מורשת זבולון’, הגב’ רחל שמוקלר, את נושא קידום המיומנויות של המאה ה-21 והטמעתם בתהליכי הלמידה, על המיזם המיוחד שפותח בביה”ס שבו התלמידים הוגים מפתחים ויוצרים קורסים מקוונים בנושאים שונים המעניינים אותם, והציגה את התוכנית הרגשית חברתית שפיתח ביה”ס שנקראת “המפתח שלי להצלחה” – מטרתה העצמת התלמיד וחיזוק אמונתו ביכולותיו.

ראש העיר יוסי ברודני עם מנהלת המחוז ורדה אופיר, מנהלת אגף החינוך בעיר אתי דהן ומפקח המחוז גד בר טוב. צילום: דוברות גבעת שמואל

בהמשך הביקור התארחה מנהלת המחוז בביה”ס ע”ש יגאל אלון, שם שמעה מפי מנהל ביה”ס מר נועם אהרוני, על הגישה הייחודית של בית הספר פל”א אלון (פה לומדים אחרת) פיתוח שלומות בקרב התלמידים והקהילה, המביטה דרך עיני הילד ואת מנהלת ביה”ס בן גוריון הגב’ תמר טל.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, סיכם את המפגש ואמר: “מזה כמה שנים ברציפות, שמערכת החינוך העירונית שלנו גבעת שמואל, מצליחה לשמור על מעמדה בצמרת הערים המובילות בישראל עם אחוז זכאות לבגרות הנושק כיום ל- 100%, שיעור נשירה מהנמוכים בארץ, אחוז גיוס לצה”ל ולשירות הלאומי מהבוהים בארץ וכך גם אחוז התושבים האקדמאים בעיר. הצלחה זו נובעת גם מכך, שאיננו משאירים אף תלמיד או תלמידה מאחור גם לא בתקופה זו של הקורונה. באגף החינוך העירוני שלנו, רואים כל תלמיד ותלמידה בעיר, עוקבים אחר ההישגים האישיים שלהם ומספקים להם תכניות אישיות לקידומם. ברוח זו נמשיך להצעיד את החינוך בעירנו להישגים ולהצלחות נוספות גם בשנים הבאות”.