Site icon מקומונט גבעת שמואל

לפתור סכסוכי ירושה בדרך הנכונה

לא אחת ירושות פותחות את הדלת בפני סכסוכים משפחתיים. יש אשר יגידו כי הסכסוכים תמיד היו שם, ונושא הירושה רק הוסיף דלק למדורה. זה יכול להיות נכון בחלק מהמקרים. אך לא משנה מאיזה כיוון אנו מסתכלים על זה – סכסוכים בתור המשפחה הם דבר שאף אחד אינו מעוניין בו.

סכסוכי ירושה עשויים להתחיל כאשר ישנם יורשים שאינם שבעי רצון מחלקם בירושה. אם מישהו חושב שהיה מגיע לו יותר, שביעות רצון היא לא תחת סמכותו של החוק. חוק הירושה נועד להבטיח כי העיזבון יחולק לפי רצונו של המנוח. בתי המשפט אינם מבטלים צוואות כאשר אחד מהצדדים אינו מרוצה בחלקו בירושה. אך אלו שאינם מרוצים מהירושה עשויים לפנות לערכאות משפטיות בטיעונים שונים המטילים ספק במהימנות הצוואה ותוקפה.

וכך הסכסוכים המשפחתיים מגיעים לבתי המשפט. יש את מי שמגן על הצוואה ויש מי שמנסה לעלות טיעונים שונים הפוגעים במהימנותה – מטענות צורניות ועד טענות לפגמים מהותיים בעריכת הצוואה. אנו עשויים לשמוע טענות על השפעה לא הוגנת, זיוף צוואה וטענות אחרות.

בתי המשפט הנדרשים להכריע בסכסוכי הירושה עושים זאת על פי החוק והראיות המוצגות בפניהם. אלו עשויים להיות דיונים רבים וממושכים. בסופו של דבר בתי המשפט יגיעו להכרעה לטובת אחד הצדדים. זהו לא יהיה פתרון של WIN-WIN. זהו יהיה פתרון שאחד הצדדים ירגיש מקופח ממנו. המחיר האמתי הוא העמקת הקרע המשפחתי, וכדאי לקחת זאת בחשבון. מרקם היחסים המשפחתיים עשוי להיות דבר חשוב מכל ערך חומרי. מי שמרוויח ממאבקים ממושכים בבתי המשפט הם רק עורכי הדין.

פתרון סכסוכי ירושה באמצעות גישור

כיום מקובל יותר להתמודד עם סכסוכי ירושה באמצעות גישור. ניתן לפנות ל עורך דין בכפר סבא המתעסק בגישור, ולפתוח בהליך גישור החותר להסכמות המבוססות על הבנה ופשרה.

צילום: pixabay

עצוב מאוד לראות משפחות בהם אחים מתנתקים אחד מהשני בסכסוכים ארוכי שנים, וכדאי מאוד לנסות למנוע אותם. תביעות משפטיות צריכות להישאר הברירה האחרונה ומוטב לנסות למצות את האפשרות של פתרון באמצעות הליך גישור.

להליך הגישור ישנם יתרונות רבים. הוא דורש מהצדדים לעשות פשרה, אך בסופו של דבר מסייע להגיע לפתרונות יצירתיים המניחים את שביעות רצונם של כל הצדדים – זה לא מה שיקרה בבית המשפט. זהו הסיכוי היחידי להגיע להסדר WIN-WIN. הסדר המשמר את היחסים המשפחתיים הכל כך חשובים.

ההליך גם קצר יותר ובטח שזול יותר מאשר ניהול מאבק משפטי. מבחינת תוקף ההסכם שיושג אין מקום לדאגה. הסכם הגישור יוצג בפני בית המשפט ויקבל תוקף של פסק דין המחייב את כל הצדדים.

אם אתם מתמודדים עם סכסוך ירושה במשפחה, כדאי לחשוב פעמיים לפני שמפשילים שרוולים ופותחים במאבקים משפטיים מתישים ויקרים. פנו ל משרד עו“ד וגישור וקבלו סיוע המוביל לפתרון יעיל שהוא לטובת כל הצדדים.