Site icon מקומונט גבעת שמואל

לקראת החופש הגדול: פעילויות כיפיות שאפשר לעשות עם הילדים בבית

החופש הגדול מתקרב ואיתו הרצון למצוא במהירות פעילויות מעניינות עם הילדים. אחרי פעילויות רבות חוץ ביתיות כמו: בילוי בפארק, בים, בבריכה, קמפינג משפחות ועוד. הגיע הזמן לחסוך כסף, להימנע מהחום ומהעייפות המצטברת ולמצוא פעילויות ביתיות, קלילות, כיפיות ובמזגן, כמו: משחק כדורגל שולחן ביתי, הכנת עוגת גבינה קרה, מסיבת פיג’מות, ערב מוסיקלי והרשימה עוד ארוכה. הנה חמש פעילויות כיפיות שתוכלו לעשות בבית עם הילדים.

משחקים בייתים

הילדים אוהבים לשחק בכמה משחקים במקביל וליהנות מכל העולמות. למה לא לקיים עבורם יום שלם בו הם יוכלו לשחק בכמה משחקים במקביל? משחק כדורגל שולחן ביתי, מוכר להרבה הורים שמצליחים לנצל את הזמן עם הילדים בבית. המגרש עשוי מקופסה בגדלים שונים והשחקנים עשויים מאטבים. אם הילדים שלכם אוהבים להשקיע, אפשר כמובן לצייר על נייר פרצוף ולהדביק על ראש האטבים. אחר כך כדאי לצבוע כל קבוצה בצבע אחר בכדי להציג את ההבדלים בניהם.

אחרי שעת משחק מעניינת ומאתגרת, אפשר להמשיך למשחק הבא – הכנת בעלי חיים מנייר. יש הרבה ילדים שחובבים בעלי חיים ספציפיים. זוהי ההזדמנות שלהם להתחיל ליצור אותם מנייר, נוצות ואפילו גלילי נייר. אחרי יצירת החיות האהובות עליהם, ניתן לעשות איתן הצגות מדובבות על ידי הילדים ואחר כל לתלות אותן או לשמור לפעם הבאה.

משחקים נוספים בסגנון: הרכבת פאזלים, משחקי קופסה נפלאים כמו מונופול, שש בש, דמקה או שח, קפיצה בחבל, חמש אבנים ועוד.

יום האפייה

ילדים אוהבים לגעת בכל מיני טקסטורות, מוצרים וחומרים שונים. הם נהנים לערבב הכל יחד וליצור משהו משלהם. חשוב מאוד להכריז על יום האפייה יום לפני המועד. כך הם יוכלו לשאול שאלות ולהתרגש יחד עמכם לקראת היום המיוחד. אתם כמובן צריכים לרכוש את המוצרים שאתם זקוקים להם להכנה ולהתחיל! הורים רבים אוהבים להתחיל בהכנה של עוגיות שוקולד צ’יפס ובעוגות שוקולד קרות. הילדים לשים את כל החומרים יחד ונהנים מהעשייה המשותפת. אחר כך תוכלו להציע להם לאפות עוגת גבינה ביתית. יחדיו תוכלו להכין את החומרים, לשלבם יחד, להעביר לתבנית ללקק את המרית וכמובן לאפות בתנור, הילדים אוהבים לראות כיצד העוגה תופחת ותוכלו יחד להנות מהריח המתוק שימלא את המטבח וכל הבית.

צילום: Pexels

שילוב הילדים במטלות הבית דרך משחק

הילדים כל הזמן מסתקרנים בעשייה שלכם בבית? רוצים לעזור ואפילו מבקשים מכם כמה פעמים? כדאי לשתף את הילדים בחלק מן המטלות המתבצעות בבית. שילוב ילדים בעבודות הבית זהו דבר נפלא אשר ילמד אותם בפעם הראשונה לשמור על הסדר ולקחת חלק בכל המתרחש בבית. מלבד אפשרויות העזרה הרבות במיון גרביים לפי צבעים, סידור ארונות, תחתונים, בגדים ואחר כך לקפל ולהניח במקום. תוכלו לשטוף כלים יחדיו- הילדים יהנו מהמשחק במים ומבועות וקצף הסבון ואתם תוכלו להסביר להם כיצד יש לשטוף את הכלים ולהניחם במדיח. מטלות נוספות שאפשר לתת לילדים הן: סידור שולחן האוכל, פינוי השולחן בתום הארוחה, סידור הנעליים במקום ועוד. אל תשכחו לחזק אותם על פועל המסור ואף לצ’פר אותם על כל העזרה וההשתדלות הרבה שהפגינו.

לומדים שפה חדשה

הילדים נשארים בבית בחופש הגדול? במקום שיבלו זמן ממושך בצפייה בטלוויזיה ותוכלו להפוך את החופש למשמעותי גם מבחינה לימודית. לימוד השפה מתנהל בצורה דיי פשוטה, מכינים פתקים עם מילה באנגלית ותולים אותם בכל מקום הגיוני, נניח – על המראה, על התנור, על השולחן ולאחר מכן, אפשר לשחק ולנחש את המילים. ממש כמו משחקי זיכרון מגניבים. כך יוכלו הילדים ללמוד על הדרך שפה חדשה  ולהעשיר את אוצר המילים שלהם במילים חדשות.

יום  של מוזיקה

בעידן של היום הילדים אוהבים להיחשף לשירים חדשים, למוזיקה בינלאומית וגם ישראלית. איך חושפים אותם בצורה מבוקרת, כיפית וקלילה? מכריזים על יום המוזיקה ומאפשרים להם לעשות תחרויות מוזיקליות ביניהם. למשל: תחרות כוכב נולד. אפשר לעשות קריוקי מול מסך הטלויזיה, לנגן על כלי נגינה אהוב, לשחק במשחקי ניחושים בהם שומעים מוזיקה וצריך לנחש מה שם השיר ומיהו הזמר.

היום קיימות גם אפליקציות שמאפשרות לרקוד ולשיר תוך כדי ולהקליט את ההופעה. אפשר כמובן גם לעשות הכל יחד וליהנות.

לסיכום, החופש הגדול מצריך מכם ההורים לחשוב על רעיונות יצירתיים רבים. היצמדו לרשימת הפעילויות שהמלצנו לכם עליהם ולא תשאירו לרגע את הילדים שלכם משועממים. חופשה מהנה!