Site icon מקומונט גבעת שמואל

 לקראת החורף – כדאי לתחזק את גג הרעפים

גג רעפים איכותי דורש תחזוקה מועטה בלבד, אולם גם שכמדובר בגג רעפים חדש יחסית לקראת בוא החורף מומלץ לבדוק את מצבו, לוודא שאין עניין המחייב טיפול ובמידה ומתגלה תקלה כזו או אחרת לדאוג שתטופל מבעוד מועד לפני בוא הגשמים. חשוב לדעת כי ככל שהדבר נוגע לגגות רעפים גם בעיה קטנה יחסית, כגון רעף שבור או רעף שהוסט ממקומו, עלולה לגרום לחדירת כמות גדולה של מים אל המבנה. זאת משום שבעת שיורד גשם, מתפתחת זרימה חזקה של מים במורד הגג כך שגם פתח קטן יאפשר לכמות גדולה של מים להיכנס. חברות המתקינות גגות רעפים יוכלו לבצע עבורכם ביקורת לקראת סוף הקיץ, כך שתוכלו להתחיל את חורף כשאתם סמוכים ובטוחים שגג הרעפים שעל ביתכם הוא תקין לחלוטין.

ביקורת מתחת ומעל לרעפים כמו גם סביב דפנות הגג
ביקורת מקיפה של גג הרעפים תכלול סקירה של האזור הפנימי של הגג, מבט אל הרעפים מלמטה תוך סיור בעליית הגג ואבחון מצב הקונסטרוקציה התומכת את הרעפים. קל לזהות שברים, סדקים, רעפים מוסטים ובעיות אחרות כשמביטים אל הגג מלמטה לפי קרני שמש החודרות ממקומות שאמורים להיות אטומים.
המשך הסקירה יבוצע על פני הגג מלמעלה, יש להקפיד על כללי הבטיחות הנוגעים לעבודה בגובה, יש לנוע בזהירות כדי לא לשבור רעפים. עם תום הביקורת יש להחזיר למקומם רעפים שהוסטו כדי לצאת מעליית הגג אל צידו העליון של גג הרעפים. חלק נוסף של הביקורת יערך סביב שפת הגג לכל אורכה מכל דפנות הגג, יש לוודא תקינות ארגזי הרוח והמרזבים. חשוב לנקות את המרזבים כך שיובטח ניקוז יעיל של מי גשם.

תיקון כל תקלה המתגלה במהלך הביקורת
במידה ומתגלה תקלה, אחת או כמה, במהלך הביקורת הנ”ל אין לדחות את הטיפול בה. בדרך כלל מדובר בתיקון קל כגון החלפת רעף שבור או כמה רעפים שנשברו (למשל בעת התקנת קולטי שמש על הגג). בפעמים אחרות עלולה להתגלות תקלה בהיקף גדול יותר כגון שקיעה של אזור בגג כתוצאה מתכנון והתקנה לקויים או פשוט בשל עייפות החומר בגגות ישנים. גילוי מוקדם של תקלות בגג הרעפים יאפשר די זמן לדאוג לטיפול בהן לפני בוא החורף.

תמונה באדיבות: pixabay

בגגות רעפים ישנים אשר להם ארגזי רוח מעץ ייתכנו תקלות הנובעות מריקבון של לוחות העץ של ארגזי הרוח. פרצות בארגזי הרוח מאפשרות לזרמי אוויר, מי גשם ולעיתים גם עצמים, ציפורים ומזיקים אחרים לחדור אל תוך המבנה לאזור שמתחת לגג. חשוב מאוד לדאוג לשלמות הגג וארגזי הרוח כאחד, מומלץ לצפות ארגזי רוח ישנים העשויים עץ בלוחות אלומיניום מאריכי ימים. אם לא מניחים למצב ארגזי רוח מעץ להתדרדר יתר על המידה, ניתן להתקין ציפוי בלוחות אלומיניום על גבי ארגז הרוח הישן ללא צורך בפירוק שלו.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם חברת הרשנבוים המחזיקה בניסיון של מעל 30 שנה בתיקון גגות רעפים, תיקון מרזבים וארגזי רוח.