Site icon מקומונט גבעת שמואל

לראשונה: ארוע גאווה למגזר הדתי בגבעת שמואל

מחר, (יום שני, 27.6) בשעה 17:00 ייערך ברחבת אמפי תיכון גבעת שמואל אירוע הגאווה והסובלנות המסורתי אותו יזמו לראשונה לפני 4 שנים פעילים חברתיים ותושבים במטרה לעמוד על החשיבות בקבלת האחר, בדגש על חברי הקהילה הגאה.

השנה האירועים יעמדו בצל נתונים שמפרסמת האגודה למען הלהט”ב בישראל, לפיהם ממוקמת גבעת שמואל בתחתית הרשימה (מקום 30 מתו 36 ערים גדולות שנסקרו; א”ט) וזאת בעיקר בשל חוסר שיתוף הפעולה של העירייה עם קידום צרכי האוכלוסייה לפי הקטגוריות שנבחנו באגודה. יחד עם זאת, ציינו מחברי הדו”ח כי על אף ש”עיקר הפעילות הגאה בעיר מתבססת על הפעילים.ות המתגוררים.ות בעיר, יש לציין כי העירייה מקדמת התאמת טפסים לאוכלוסיית הלהט”ב.”

אירוע הגאווה בגבעת שמואל (ארכיון). צילום: באדיבות המארגנים

עוד עולה מהדו”ח שחל שיפור מסוים בתחום התרבות, הנראות במרחב הציבורי והתשתית והמבנה הארגוני – אם כי לא ברור על בסיס מה נבחנו הפרמטרים הנ”ל.

באירוע שיתקיים מחר מתוכנן הפנינג חינמי לכל המשפחה שיכלול דוכנים, הפעלות והפתעות לילדים, מופע מוזיקלי “נשירה בציבוריל’ה” ושעת סיפור – “אבן הקסמים של יהל ואבא”.

בנוסף, בשבוע הבא (5.7) תערך הקרנה מיוחדת של הסדרה הדוקומנטרית של כאן 11 – “ארון הקודש”, העוסקת בהתמודדויות הייחודיות של להט”בים דתיים ובני משפחותיהם. הסידרה מביאה תיעוד אינטימי של אנשים המתמודדים עם המפגש בין נטייה מינית וזהות מגדרית ובין אמונה ואורח חיים דתי ובתום ההקרנה יתקיים פאנל בו יקחו חלק יוצרת הסידרה מורן נקר ונציגים מארגוני הקהילה הגאה.

האירוע יתקיים בתאריך 5.7 בשעה 20:00 באודיטוריום העירוני ע”ש זמיר בן ארי. הכניסה חופשית.

סדרה דוקומנטרית על ההתמודדיות של להט”ב דתיים. צילום: כאן 11

תושב גבעת שמואל אבי קלמה, מייסד אירוע הגאווה בגבעת שמואל וממארגניו, שיתף בתחושותיו לקראת הארוע: “אנו נמשיך ונקדם בגבעת שמואל את אירועי הגאווה למען שיוויון זכויות. בגבעת שמואל ישנם לא מעט חברים המשתייכים לקהילת הלהט”ב – דתיים וחילוניים כאחד, לכן אנו רואים חשיבות רבה לקיומם של אירועים אלו.”

על שיתוף הפעולה עם המגזר הדתי הגדול בגבעת שמואל סיפר קלמה: “בפסח שני, לפני חודש בדיוק, התקיים שיח של היכרות, סובלנות, הכלה ואחריות בציבור הדתי בגבעת שמואל. מטרת האירוע להכיר להט”בים דתיים ולשמוע את סיפורם האישי. האירוע הוא של ארגון שב”ל (שהכל ברא לכבודו; א”ט) – ארגון שפועל למען קבלתם של להט”בים בחברה הדתית וזו הזדמנות לומר תודה למנכ”לית מיכל וורדיגר על פועלה בקרב הציבור הדתי. בנוסף, אנו עומדים בקשר עם מחלקת הרווחה בעיר על מנת שנוכל לספק מענה וליווי מקצועי לכל דורש. אני מאחל חודש גאווה שמח לכל חברי הקהילה!”