Site icon מקומונט גבעת שמואל

לראשונה בגבעת שמואל: גן ילדים בשיטת חינוך מונטסורי יפתח בשנה”ל הקרובה

גם בגבעת שמואל הנחשבת כיום לאחת הערים המובילות ופורצות דרך בתחום החינוך, החליטו לאמץ את שיטת החינוך המונטסורית והחל משנת הלימודים הקרובה, יפתח לראשונה גן ילדים לגילאי 3-4 בשיטת החינוך המונטסורי – גישה חינוכית לילדים, המבוססת על סביבת למידה חופשית.

הרעיון העיקרי העומד בבסיס שיטת לימוד זו, הוא שלילד יש תשוקה טבעית ללמידה ולכן, תפקיד המחנך הוא אך ורק ללוות אותו בדרך לגילוי תחומי העניין, המצוינות והכישרונות הטבעיים שלו. בגן המונטסורי הגננת מכונה למעשה “מדריכה” ותפקידה הוא להדריך את הילדים וללוותם בדרך ללמידה משמעותית. הלימוד בגן המונטסורי בנוי על עידוד החשיבה היצירתית של הילדים, במסגרתה הילדים עובדים בקבוצות קטנות לאורך היום, כאשר הם למעשה בוחרים את הנושא והגננת עובדת איתם באופן יחידני, או בקבוצות קטנות על הנושא בו בחרו לעבוד.

צעצועים ואביזרי למידה בשיטת מונטסורי. צילום: סמנטה הארלי, פיקסביי

למעשה, כבר בשנת הלימודים הנוכחית החליט אגף החינוך בעיריית גבעת שמואל ליישם את שיטת הלימוד המונטסורית בבית הספר יגאל אלון בעיר. במסגרת השיטה, תלמידי בית הספר נהנים מיתרונות הלמידה העצמית וחווים ימי למידה גמישים ומותאמים לצורכיהם.

בבית הספר מקיימים כיום ימי למידה גמישים, בהם התלמידים חושבים (ראש), מרגישים (לב) ויוצרים (יד), כל זאת בסביבת למידה מאובזרת וחדשנית ובלמידה מתוך הקשר ומשמעות. וועד ההורים הצטרף ותומך אף הוא במהלך חשוב ופורץ דרך אותו הובילו במשותף אגך החינוך והנהלת בית הספר.

צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל
צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

לדברי מנהלת אגף החינוך בעיריית גבעת שמואל, אתי דהן: “עיריית גבעת שמואל מקדמת פדגוגיה חדשנית ועדכנית ומאמינה בחינוך מכיל עבור ילדי העיר. החינוך המונטסורי מעודד את התלמידים ומגרה את סקרנותם, מפתח חשיבה יצירתית לצד ביטחון ועצמאות. ההשקעה בתלמידי העיר כבר מגיל צעיר, היא זאת שמניבה בשלבים מאוחרים יותר, את ההצלחות וההישגים שאנו חווים בשנים האחרונות מבני הנוער הנפלאים שיש לנו במערכת החינוך העירונית והיא שממצבת את גבעת שמואל כעיר מרכז לחינוך ולמצוינות, מובילה ומתקדמת בישראל”

ילדי בית הספר יגאל אלון בגבעת שמואל. צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל