Site icon מקומונט גבעת שמואל

לראשונה: משרד הפנים חושף את הזיקות בין הרשימות המתמודדות בבחירות המקומיות לבין המפלגות הארציות

בקובץ מיוחד שהועלה לפורטל הבחירות מפורטות כל הזיקות בין הרשימות המקומיות למפלגות הארציות גם במקרה ששם הרשימה המקומית אינו מרמז על זיקתה למפלגה ארצית. בחשיפת הזיקות מפרט משרד הפנים גם רשימות מקומיות “משולבות” – רשימות שרק לחלק מהגורמים המקומיים שמרכיבים אותן קיימת זיקה למפלגה או סיעת-אם.

גיבוש הרשימה ופרסומה בפורטל הבחירות – למעלה מחודש לפני מועד הבחירות, נועד להגביר את השקיפות כלפי ציבור הבוחרים וכחלק מההקפדה היתרה של משרד הפנים על טוהר הבחירות.

צילום: גדעון מרקוביץ

בגבעת שמואל ישנן שתי רשימות-בנות של סיעות ארציות, ושתיהן חברות בקואליציה. הראשונה היא הליכוד שמריצה מטעמה רשימה מקומית כמעט בכל עיר בישראל וגם בגבעת שמואל החליטו לרוץ עם רשימה ובראשה דור חרלפ, פעיל פוליטי ותושב תל אביב עד לאחרונה, שחודשים ספורים לפני סגירת הרשימות העביר את עצמו, את משפחתו ואת כתובת מגוריו לגבעת שמואל.

רשימה נוספת היא זו של הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ שתריץ גם היא רשימה מקומית מטעמה ובראשה רז שרייבר ושמוליק מאירוביץ.

באופן רשמי ברודני הוא יו”ר רשימת הבית היהודי הארצית והתמודד דרכה לכנסת – אך במוניציפלי לא זכה לתמיכתם וירוץ ברשימה עצמאית. צילום: מקומונט גבעת שמואל

על פי חשיפת משרד הפנים, דווקא משה קייקוב שלפני 5 שנים התמודד תחת ש”ס, לא זכה הפעם לתמיכת המפלגה והוא יתמודד באופן עצמאי, כשמהעבר השני של המתרס הפוליטי גם “חופש לעתיד” של משה מרר, המייצגת ונלחמת עבור הציבור החילוני בגבעת שמואל והתאחדה לרשימה משותפת עם רונית לב – ושבעבר זכתה לתמיכתם של יאיר לפיד ויש עתיד, הפעם בחרה שלא לקבל את תמיכתם הפומבית, אולי בשל הניסיון לקרוץ ולנסות למשוך קהל מצביעים גם מהציבור הדתי הגדול בגבעת שמואל.

צילום: מקומונט גבעת שמואל

באופן מפתיע, ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, שרק לפני שנה התכוון לעזוב את תפקידו והתמודד לכנסת בראש הבית היהודי, אך נכשל ולא עבר את אחוז החסימה ובחר לאפסן את החלום על קריירה בכנסת לפחות עד הבחירות הבאות ולהמשיך ולהתמודד על 5 שנים נוספות בראשות עיריית גבעת שמואל, לא קיבל גם הוא את תמיכת מפלגתו שלו ויתמודד ברשימה עצמאית.

אגב, מי שכן ירוץ עם האות “ב'” הפופולארית והמסורתית בציבור הדתי הוא דווקא יעקב ויליאן, אבל באופן מפתיע לא מדובר דווקא ברשימה של הבית היהודי אלא בתמיכה שהעניקו לו איתמר בן גביר ואנשי עוצמה יהודית שנחשבים כ”מחזיקים בבעלות” על האות ב’ ואישרו לויליאן להתמודד עם האות שלהם.