Site icon מקומונט גבעת שמואל

לתקן אופניים חשמליים? בקלי קלות!

תיקון אופניים
צילום: אורבניקו

אחד הדברים הכי לא צפויים ומעצבנים שיכולים לקרות זה כאשר אנחנו באים לעלות על האופניים החשמליים שלנו או על הקורקינט חשמלי, כדי להגיע במהירות לאיזשהו מקום, ואז פתאום האופניים לא נדלקים, או שידית הגז לא מגיבה. יש מקרים שהם מורכבים,  ואז לא ניתן לתקן את האופניים במקום אבל בחלק גדול מהמקרים אם תדעו רק כמה דברים קטנים, אתם יכולים לתקן את האופניים שלכם בעצמכם. גם קורקינט חשמלי תוכלו לתקן בעצמכם.

האופניים לא נדלקים

אחת התקלות הנפוצות היא שהאופניים חשמליים לא נדלקים. במקרה כזה יש לבדוק את המתח שבסוללה. בחלק מהמקרים לא יוצא מתח מהסוללה בגלל שאחד הפיוזים נשרף או משום שיש כבל שהוא מנותק ולכן מתח לא מגיע לצג. אם יש פיוז שרוף או כבל מנותק הרי שאין צורך להחליף סוללה. שימו לב שבמידה והצג נדלק אבל בכל זאת אין תגובה מצד האופניים הרי שבמרבית המקרים הסוללה תקינה והבעיה אם כן בפיוז או בכבל שנותק. במקרה כזה יש להחליף את הפיוז או הכבל.

הסוללה עושה בעיות

אחת התקלות שרוכבי אופניים חשמליות כמו גם קורקינט חשמלי נתקלים בה היא בעיות בסוללה. שלא תבינו לא נכון – זה לא אומר שכל שני וחמישי תהיה לכם בעיה בסוללה, אבל כן אחת לתקופה ייתכן והסוללה לא תתפקד כמו שצריך. זה יכול לקרות או בגלל תחזוקה לקויה שלכם, או בגלל בעיה אחרת, למשל בעיה בייצור הסוללה. כאשר הסוללה כל הזמן נגמרת מהר מדי או כאשר הסוללה פשוט יצאה מכלל שימוש הרי שתצטרכו איש מקצוע. אם הסוללה ברת תיקון הרי שאיש המקצוע יתקן אותה, ואם היא יצאה מכלל שימוש הרי שתאלצו להצטייד בסוללה חדשה.

הברקס לא עוצר

אם אתם שמים לב שהברקס אומנם  מביא לעצירה אבל לא לעצירה מוחלטת או לעצירה שהיא בצורה לא נכונה, הרי שמאוד יכול להיות שיש לכוון את הברקסים. אפשרות נוספת היא שצריך להחליפם כל כמה חודשים.

לסיכום, יש תקלות באופניים חשמליים שתוכלו לתקן בעצמכם ויש תקלות שתזדקקו לאיש מקצוע.