Site icon מקומונט גבעת שמואל

מאות מנות דם נתרמו למען איציק סעידיאן

500 מנות דם הותרמו במסגרת יום ההתרמה המשותף של מגן דוד אדום ובי”ח שיבא בתל השומר, בין התורמים היו עשרות מתושבי גבעת שמואל שהתארגנו יחד למען המטרה החשובה.

שירותי הדם של מגן דוד אדום ובנק הדם של המרכז הרפואי שיבא בתל השומר קיימו היום (ד’) מבצע תרומת דם מיוחד במסגרתו הותרמו מאות מנות דם מצילות חיים.

בימים אלו של מחסור חמור בדם, ובעיקר מסוג O קיים קושי משמעותי באספקת הדם לבתי החולים שיכול להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת, לדחיית ניתוחים ולעמידה במוכנות למצבי חירום.

על מנת לענות על צרכי מערכת הבריאות נדרשים שירותי הדם של מד”א להתרים בכל יום כ-1,000 מנות דם ובעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת והירידה במלאי הדם, יזמו את מבצע ההתרמה המיוחד למען איציק סעידיאן אשר במהלכו הותרמו כ-500 מנות דם שיסייעו להציל את חייהם של כ- 1,500 חולים ופצועים.

מבצע התרמת הדם המשותף של שרותי הדם של מד”א ובנק הדם של המרכז הרפואי שיבא בתל השומר נערך בלובי מגדל האשפוז בבית החולים החל מהבוקר ועד לשעות הערב המאוחרות ובמסגרתו הותרמו כאמור כ- 500 מנות דם, עשרות מהן של קבוצת תושבים מגבעת שמואל שהתארגנה בצוותא להצטרף ליוזמה החשובה.

תורמים דם. צילום: דוברות מד”א

ליאור אלטמן, מנהל מערך ההתרמות הדם הארצי במד”א הסביר למקומונט גבעת שמואל: “לדם אין תחליף וכל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים. אנו מודים למאות התורמים שהגיעו היום והתגייסו למטרה החשובה. אנו קוראים לציבור הרחב להמשיך ולהגיע לנקודות ההתרמה של מד”א הפרוסות ברחבי הארץ ולתרום דם. זו תרומה חשובה ומצילת חיים”.

בתוך כך, בעקבות המחסור החמור בדם מסוג O שירותי הדם של מד”א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם. המחסור קיים כאמור בעיקר במנות דם מסוג O, ושירותי הדם מזמינים את כל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפה לחולה קורונה מאומת או ממועד ההחלמה מהנגיף-לבוא ולתרום דם.

באזור גבעת שמואל ניתן כמובן לתרום מדי יום בבנק הדם שבבי”ח תל השומר הממוקם בבניין שירותי הדם של מד”א משעה 08:00 עד שעה 15:00. בנוסף, היום (ה’) ייפרסו ניידות הדם של מד”א ברחבי הארץ ובין היתר בכיכר המייסדים בפתח תקווה, ברחוב חיים עוזר משעה 10:00 עד 21:30.

התרמת הדם בבי”ח תל השומר, אמש. צילום: דוברות מד”א

על החשיבות של מנות הדם לטיפול היומיומי בחולים ומנותחים הסבירה סמנכ”ל שירותי הדם במד”א, פרופ’ אילת שנער: “החולים והפצועים זקוקים למנות דם לטיפולים מצילי חיים. על מנת לשמר את מלאי הדם הנדרש אנחנו זקוקים בכל יום לפחות ל-1,000 תורמים. אנחנו מבקשים מכל מי שיכול לבוא להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד”א ולתרום דם להצלת חיים”

מנכ”ל מד”א, אלי בין הוסיף כי “בשל מחסור חמור ומדאיג במנות דם – אנו קוראים לציבור להירתם ולתרום למען האחר, על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק. כל תרומה עשויה להציל חיים ולעזור לאחר. זו העת לעזרה הדדית.”