Site icon מקומונט גבעת שמואל

מאות מתנדבים לקחו חלק במבצע החלוקה של עמותת “אילני חסד” לראש השנה

מאות קרטונים, עשרות מכוניות ומאות מתנדבים. כמדי שנה קראה עמותת “אילני חסד” למתנדבים לחלוקת מזון לחג למשפחות מהעיר הנמצאות במצוקה כלכלית וכמו תמיד – תושבי גבעת שמואל נרתמו בהמוניהם ובחפץ לב.

זה כבר הפך למסורת קבועה, פעמיים בשנה. כשבוע לפני ראש השנה ושבוע אחד לפני חג הפסח מתייצבים מאות מתנדבים בחצר אולפנת אמי”ת בגבעת שמואל ואורזים למעלה מ-1,400 חבילות מזון עשירות ומלאות כל טוב, העושות דרכם אל משפחות נצרכות ברחבי הגבעה על מנת להקל עליהן את המצוקה.

ביום חמישי האחרון, הגיעו עשרות רבות של בני נוער ומבוגרים, קבוצות חברים, הורים וילדיהם, ואף זוגות צעירים שהשאירו את הילדים בבית ולקחו בייביסיטר על מנת שיוכלו לקחת חלק במצווה שכבר הפכה למסורת. במשך שעות רבות עסקו מאות המתנדבים באריזת המזון לכ-700 משפחות נזקקות, ולקראת חצות הוכנו הקרטונים למשלוח.

בבוקר יום שישי, כשרוב עם ישראל יוצא לבלות בבתי הקפה ובקניונים, התייצבו כ-30 מתנדבים עם מכוניותיהם הפרטיות והחלו לשנע את החבילות לבתי הנזקקים, כשחלקם מבצעים מספר רב של סבבי משלוח אחד אחרי השני – עד הקרטון האחרון.

מאות מתנדבים, פעמיים בשנה. חלוקת משלוחי המזון של “אילני חסד”. צילום: יחצ

את פרויקט החסד הזה מנהלת עמותת “אילני חסד“, התומכת במאות משפחות נזקקות בגבעת שמואל ומקומות אחרים, בדרכי סיוע מגוונות. ראוי לציין כי במהלך כל השנה כולה פועלת העמותה באופן נרחב ביותר וכל פעילות העמותה מבוססת על פעילות התנדבותית בלבד, ללא הוצאות שכר, ללא פרסום וללא החזקת מבנים וציוד קבוע, כך של התרומות מגיעות למשפחות הנזקקות.

יו”ר העמותה, אורן שיינברג: “אני רוצה להודות לעיריית גב”ש על כל הסיוע בארגון, ולכל המתנדבים, דתיים וחילוניים, צעירים ומבוגרים, שמוכיחים פעם אחר פעם, את האחריות ההדדית והדאגה לאוכלוסיות החלשות בגבעת שמואל”