Site icon מקומונט גבעת שמואל

מאמצי העירייה נשאו פרי: ביהמ”ש המחוזי הסיר את החסם האחרון לפרויקט הפינוי-בינוי בגיורא

בשבוע שעבר דחה בית המשפט העליון את הערעור שהוגש ע”י היזמים, והשאיר על כנה את החלטת בית המשפט המחוזי לבטל את צו המניעה לקידום הפרויקט  שהוצא לפני 20 שנה ע”י חברת מגדלי הזוהר (אפל). המשמעות: הוסרו כל החסמים המשפטיים לקידום תכנית פינוי- בינוי בגיורא והיא קיבלה כעת  אור ירוק גם מבית המשפט העליון.

בשבוע שעבר דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגישו החברות היזמיות על החלטת בית המשפט המחוזי מחודש מרץ האחרון לאחר שזה נענה לבקשת העירייה וביטל את צו המניעה שהיווה מכשול בהוצאתה של שכונת גיורא מהקיפאון המשפטי בו הייתה מצוייה ב 20 השנים האחרונות.

שכונת גיורא. צילום: עמיעד טאוב

בהחלטה זו של בית המשפט העליון, הוסר כל חסם משפטי בהמשך קידום הפרויקט.

כידוע,  במקביל להליך המשפטי המתנהל זה 20 שנה בעניין תכנית פינוי- בינוי בשכונת גיורא, לקחה על עצמה העירייה,  בשנים האחרונות ובהשקעה של  3  מיליון ₪, להכין ולקדם את  תוכנית הפינוי- בינוי  בגיורא. בחודש מרץ האחרון אף הצליחה העירייה לקדם את תכנית ההתחדשות העירונית של שכונת גיורא  במסלול ותמ”ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) ובכך לחסוך  זמן משמעותי באישור התכנית עבור דיירי השכונה.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

לצד זאת, פעלה העירייה נמרצות במישור המשפטי לביטול אותו צו מניעה,  מתוך הבנה כי משמעות ביטול הצו , בין היתר, סולל את הדרך לרשות מקרקעי ישראל ולמשרד השיכון להיות שותפים מלאים לתכנית ההתחדשות העירונית שמקדמת העירייה, דבר שלא היה באפשרותם לעשות כאשר צו המניעה היה תלוי ועומד בערכאות  משפטיות.

ראש העיר יוסי ברודני: “כפי שאני חוזר ואומר- טובתם ורווחתם של תושבי השכונה והעיר הם הדבר היחיד העומד  לנגד עיניי. פעלנו בנחישות הן במישור התכנוני והן במישור המשפטי במטרה להביא קץ לסבלם רב השנים. לשמחתי, הצלחתנו הן בבית המשפט המחוזי והן בעליון לבטל את אותו  צו המניעה מלפני 20 שנה שהיווה חסם משפטי ואנו ממשיכים במרץ בקידום התכנית”