Site icon מקומונט גבעת שמואל

מאסר עולם למחבל שרצח את הר”מ מישיבת גבעת שמואל. “הכאב והגעגוע של התלמידים עולה וצף בימים כאלה”

על רקע גזר הדין של רוצח הרב איתמר בן גל שוב הציפו אמש הזכרונות והגעגועים את תלמידיו, שמהם נלקח כמחנך בהיותם בכיתה ז’. ביממה האחרונה כינס הצוות המקצועי בישיבת גבעת שמואל  את תלמידו של הרב בן גן ז”ל ושוחחו עימם על הכאב והחלל הגדול שהותיר אחריו איתמר.

ביהמ”ש המחוזי בלוד גזר מאסר עולם על המחבל עבד אל-חכים עאסי שרצח את הרב איתמר בן גל הי”ד בצומת אריאל לפני שנה וחצי. בנוסף יפצה המחבל, שהורשע ברצח בנסיבות מחמירות, את ילדיו של בן גל ב-258 אלף שקלים.

הרב איתמר בן גל. מחנך אהוב בישיבת גבעת שמואל. צילום באדיבות המשפחה

הרב שרגא פרוכטר, ראש ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל, תיאר בכאב את הרגשות אחר הצהריים כששוב עלה העיסוק ברצח של מחנך בבית ספרו, איתמר בן גל הי”ד- “לפני כשנתיים נרצח הרב איתמר בן גל שנשא את תפקיד האבא פעמיים. האחד במסגרת ביתו, רעייתו וילדיו. והשני, כמחנך כתה ז’ בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל. דמותו המחויכת, עולם ערכיו, דפוס התנהגותו והלב הרחב הפכו אותו לרמה אחת גבוהה מזו של מחנך, אלא לכזה שהתלמידים רואים בו מודל לחיקוי, חבר להתייעץ ומשענת אמתית לקשיי היום יום שחוו.”

מאז נרצח, פעלה הישיבה להנצחתו בשיתוף פעולה עם משפחתו. במקביל נאלצו להסתייע בגורמי רווחה ואנשי מקצוע על מנת לתת מענה לשאלות של תלמידים ופחדים שעלו בעקבות הרצח והחלל הגדול שהותיר איתמר.

“עתה, בעקבות הפרסומים השונים ומתן גזר דין של מאסר עולם על הרוצח הנתעב, צפו ועלו רגשות בקרב התלמידים. הצוות המקצועי של הישיבה מקיים שיח פתוח מתוך תפיסה שעל אף חסרונו, נזקוף קומה ונמשיך בדרכו. היום הזה אינו קל, לא לחבריו בחדר המורים ולא לתלמידיו.” הוסיף ראש הישיבה.

“אהבנו אותו, אנו אוהבים היום את משפחתו ומשתדלים לדאוג למשפחה המורחבת. זכרו לא ימוש מאיתנו”, סיכם הרב פרוכטר.