Site icon מקומונט גבעת שמואל

מאתרים את הנזילות בזמן

חורף הוא דבר נפלא. כשהגשם יורד בחוץ, אפשר להתכרבל בבית החמים והנעים מתחת לשמיכת הפוך, לקרוא ספר ולשתות שוקו. אבל דווקא בימים גשומים, עלולה להתגלות בעיה נקודתית שתפריע לנו בחיי השגרה והיא נזילות ברחבי הבית. הנזילות מורגשות בחורף, והשילוב שלהן ושל מזג אוויר קר יוצר בקרבנו תחושת צמרמורת, ואף עלול לפגוע בבריאותנו. על כן, חשוב לבצע איתור נזילות מים ולהקדים תרופה למכה.

כך תזהו נזילות מים

חשוב לזהות את הנזילות בביתנו במהירות, כדי להזמין במהירות את האינסטלטור על מנת שהוא יוכל לטפל בבעיה לפני שהיא תתפתח. אלה כמה סימנים שכדאי לשים אליהם לב בעת איתור רטיבות:

מאתרים נזילות בעזרת מצלמה משוכללת

גילוי נזילה אינו מחייב היום לבצע שבירת קירות מסיבית. באמצעות כלים משוכללים ניתן לאתר נזילות בקלות רבה יחסית ובהרבה פחות נזק. אחד הכלים המשוכללים יותר הקיימים היום היא מצלמת סיב אופטי. מדובר במצלמה זעירה שאפשר להחדיר לצינורות הקטנים ולקבל בתמורה תמונה טובה המאפשרת לעלות על הבעיה במהירות. מצלמה נוספת שבה משתמשים לאיתור נזילות היא מצלמה תרמית. מדובר במצלמה הרגישה לשינויי טמפרטורה, והיא מציגה מפת צבעים בהתאם למצב. כך, צבעים קרים כמו סגול או כחול מצביעים על מיקומה של הנזילה, בעוד צבעים חמים אינם מעידים על נזילה. כדי לקרוא את מפת הצבעים, חשוב לעבור הכשרה מיוחדת.

מתי כדאי להשתמש במצלמת סיב אופטי?

השימוש במצלמת סיב אופטי לצורך איתור נזילות מתבצע במקרים שונים. אחד מהם, למשל, הוא מצב שבו לא אותרה נזילת מים בצינורות החמים והקרים, ועדיין קיימים סימני רטיבות בלתי מוסברים. סיבה נוספת להשתמש במצלמה זו היא בעקבות סתימה חוזרת ונשנית במערכת הביוב. כשזה קורה, קיים חשד לכך שיש תקלה בצנרת, וכדי לגלות אותה, חשוב להשחיל לתוך הצנרת את המצלמה הקטנה. מעבר לכך, נוטים להשתמש במצלמת הסיב האופטי כשיש סתימות באמבטיה ובשירותים או כשסימני רטיבות מופיעים על התקרה ונעלמים.

מה יכול לגרום לסתימה בביוב?

אחת הסיבות לנזילות ובסופו של דבר לפיצוץ צנרת היא סתימת ביוב. הביוב יכול להיסתם משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא החומרים שעוברים דרכו. חומרים אורגניים, שומנים, פסולת וניירות יכולים לגרום לסתימת הביוב. הסיבה השנייה היא שחיקת הצנרת. עם הזמן, הצנרת הישנה נוטה להישחק ולהיפגם, בייחוד בעקבות גורמים חיצוניים כמו שורשי עצים המנקבים אותה או גוויות של בעלי חיים ופירות רקובים הסותמים אותה.

על כל פנים, כאשר אתם מבחינים בבעיה בצנרת, חשוב לפנות לאיש מקצוע מנוסה ומקצועי שיכול לטפל בבעיה במהירות.