Site icon מקומונט גבעת שמואל

מבין 10 רשויות- גבעת שמואל נבחרה להשתתף בתכנית חדשנית בתחום החינוך

הישג למערכת החינוך העירונית: גבעת שמואל נבחרה ע”י משרד החינוך להיות בין 10 הרשויות שנבחרו מכל הארץ להשתתף בתכנית חדשנית שבבסיסה הרחבת האוטונומיה במרחב החינוכי ברשות

בתקופה האחרונה יצא משרד החינוך בקול קורא לכל הרשויות בארץ להגיש תכנית פדגוגית-חינוכית ובבסיסה היכולת להרחיב את האוטונומיה של מערכת החינוך העירונית במטרה לפתח מודל חדשני ומותאם לרוח הזמן.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

מבין כל הרשויות, בחר משרד החינוך ב 10 רשויות בלבד מכל הארץ (במרכז נבחרו: ת”א, רמת-גן וגבעת-שמואל בלבד), שיכללו בתכנית החדשנית שיוצאת לדרך. במכתב שבישר על הבחירה בגבעת שמואל צויין כי כל הרשויות שניגשו לקול קורא דורגו ע”פ תבחינים וע”פ קריטריונים של הקול קורא.

מנהלת אגף החינוך בגבעת שמואל אתי דהן: “בחירת הרשויות שייכנסו לתכנית החדשה  נעשתה על סמך רעיונות חדשניים שהוגשו לוועדה מצד הרשויות. רעיונות שמבחינת הוועדה נבדקו וביכולתם להוות השראה לערים אחרות בישראל.

בית הספר מורשת מנחם, גבעת שמואל.
צילום: עמיעד טאוב

התכנית שהגשנו ואותה אנו מקדמים בשיתוף כל הגורמים במשרד החינוך, מתייחסת לכל תלמידי העיר בשכבות ה’-ח’. הרעיון הכללי הוא להתאים את תכנית הלימוד לרוח הזמן ולשינויים הצפויים לנו בעתיד. עד היום כל מערכות ותכניות הלימוד הן קשיחות ומוכתבות ע”י משרד החינוך.

עכשיו יתאפשר לנו, הרשויות שנבחרו לתכנית הרחבת האוטונומיה הפדגוגית, להתאים את שעות הלימוד והמקצועות לדרישות הזמן ולהעניק לבוגרינו את הכלים האידיאלים לכשיצאו ממערכת החינוך, להשתלב בעולם העבודה המצפה להם עם סיום לימודיהם”.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

כעת פועלים גורמי המקצוע בעירייה בשיתוף משרד החינוך ומנהלי בתי הספר בעיר לגבש את התכנית לפרטיה. התכנית תתחיל בהדרגה בשנת הלימודים הקרובה (תשע”ט) ותימשך 5 שנים. התכנית תלווה בפועל ע”י אנשי מחקר של משרד החינוך.