Site icon מקומונט גבעת שמואל

מבלים שוב יחד: הפנינג לבני משפחה מטפלים וליקיריהם בני הגיל השלישי

במהלך ההפנינג התקיימה פעילות של טיפול בתנועה – Beatube, העובדת על שלושה מאפיינים: אינטראקציה חברתית, הפעלה פיזית וגירוי מוחי. המנחה אתגר את המשתתפים להפעיל את הקואורדינציה בעזרת שני צינורות כתומים והרבה מוזיקה, קצב ומצב רוח.
המשתתפים שמחו על היציאה מן הבית, לאחר תקופה ארוכה שנאלצו לשהות בו בשל נגיף הקורונה. בנוסף לפעילות זו, מקיים האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעת שמואל, פעילויות רבות ומגוונות עבור בני הגיל השלישי בעיר במסגרת המתנ”ס הקהילתי, מרכז יום הבית על הגבעה ומועדוני חברתיים לגיל השלישי.

כזכור לפני כשנה, האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעת שמואל, הקים בעיר יחידה חדשה לטיפול בבני משפחה של אזרחים ותיקים בעיר, אותה מלווה ומרכזת עו”ס אנה ספיבקובסקי, במטרה לתמוך, לסייע ולהקל על אותם בני משפחה מטפלים. במסגרת היחידה החדשה שהקומה, משפחות המטפלים מקבלים לאורך השנה כולה יעוץ והכוונה ע״י עובדת סוציאלית, מידע ותיווך מול שירותים בקהילה, קבוצות טיפוליות לתמיכה רגשית, כנסים והרצאות בנושאים של מיצוי זכויות והיבטים רפואיים בטיפול. עוד הוקמה יחידה חדשה נוספת למניעת אלימות והתעללות בקשישים, במטרה למנוע מצבים של הזנחה והתעללות באזרחים וותיקים בעיר ולהבטיח כי איכות חייהם תישמר.

בני הגיל השלישי בפעילות עם בני משפחותיהם. צילום: דוברות

אתי סומך, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: “בגבעת שמואל בני הגיל השלישי משולבים חברתית טוב יותר בקהילה ואיכות חייהם הופכת משמעותית יותר. אנו מאמינים כי שמירה על כבודם, טיפוח איכות חייהם והמעורבות החברתית של האזרחים הוותיקים בקהילה יחד עם בני משפחותיהם המטפלים, הם צעדים חשובים בדרך לחיים מוצלחים ומספקים. היחידה שהוקמה רואה בבני המשפחה המטפלים, מערכת תומכת נוספת באזרחים הוותיקים בעיר וככאלה, החלטנו להעניק להם את כל התמיכה והסיוע הנדרשים, במטרה להקל עליהם בהתמודדות היומיומית עם בני משפחותיהם”.