Site icon מקומונט גבעת שמואל

מגבעת שמואל אל הפיורדים – באוניה!

שרית סגל, תושבת גבעת שמואל ומדריכת טיולים בחברת קרוז תור בחמש השנים האחרונות ממליצה על מסע בקרוז אל עבר הפיורדים הנורבגיים שם השמש לעולם לא שוקעת! בתופעה שנקראת ”שמש חצות” – שקיעה וזריחה באותו הזמן

”אני רוצה להמליץ על קרוז אל הפיורדים, הכף הצפוני ושפיצברגן בנורבגיה.” כך אומרת תושבת גבעת שמואל שרית סגל, פסיכולוגית –  ומדריכת טיולים ותיקה.

עוד היא מוסיפה כי ”מדובר בקרוז אשר יוצא או מאנגליה או מגרמניה ושט אל נורבגיה ולאורך הפיורדים של נורבגיה, כאשר חלק מהקרוזים האלה מגיעים גם אל האי האקזוטי והיפה בשם שפיצברגן, אי שנמצא באמצע הדרך בין נורבגיה לקוטב הצפוני ששם המטיילים זוכים לשוט בין קרחונים צפים ולפעמים גם אפשר יהיה לראות איזשהו דוב קוטב או חיות מסוג ניתבנים וכמובן המון קרחונים בשלל צורות וצבעים. בעיניי נורבגיה בקיץ זה חלום, אחד מהנופים היפים ביותר בעולם ללא ספק עם נופים דרמטיים של פיורדים וקרחונים.”

שמש חצות בפיורדים. צילום באדיבות: קרוז תור

פרטים על הקרוזים: מדובר בקרוז של חברת קרוז תור, 17 ימים, אשר יוצא מברלין, גרמניה, בשיט באונייה בשם MSC Meraviglia  של MSC Cruises. הקרוז עובר דרך אלסונד (Alesund) עיר שנבנתה מחדש לאחר ששריפה גדולה כמעט וכילתה את רוב הבתים בה ודרך תצפית קניבן, אשר צופה על העיר אלסונד שמורכבת משלושה איים אותם מחברים גשרים. ביום שאחרי ממשיכים המטיילים בשייט לכיוון טרומסו, בירת צפון נורבגיה בה ממוקמת האוניברסיטה הצפונית ביותר בעולם.

המטיילים זוכים לסיור במקום וכן לעלייה ברכבל לתצפית יפה מגובה 420 מ’ מפסגת הר ”סטורסטיינן”. יום לאחר מכן המטיילים שטים לכיוון האי שפיצברגן הייחודי אשר מוקף לרוב שלגים ושטיפ בין קרחונים צפים. ביום התשיעי מפליגים המטיילים לכיוון החוג הארקטי שם מתרחשת באמצע הלילה תופעת ”שמש חצות” הפלאית במסגרתה צבעי השמיים משתנים ללא הרף כאשר השמש נמצאת בסמוך לקו האופק ובסמוך לחצות וזוהי למעשה סיום השקיעה ותחילת הזריחה.

ביום העשירי המטיילים ממשיכים לכף הצפוני דרך נופי טונדרה שם הם מגיעים ”דרך שמש החצות” עצמה וצופים על נקודת המפגש של האוקיאנוס האטלנטי הצפוני ואוקיאנוס הקרח. בנוסף מטיילים יבקרו בהלסילט, עיירה השכונת בסופו של הסטור-פיורד, יצאו בנסיעה לשמורת קרחון בריקסדל, אשר גולשת מקרחון יוטסדאל, שהוא הגדול מבין קרחוני אירופה וכן יזכו לראות את תצפית פיורד הגיירנגר ”הפיורד המלכותי” אשר נמנה ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק”ו.

ליום לאחר מכן יבקרו המטיילים בסטבנגר, בירת הנפט הנורבגית ויראו כיצד נערכים חיפושי הנפט בים הצפוני ויתחילו את השייט חזרה לגרמניה ולישראל. הטיולים הקרובים יוצאים ב04.07.2018 וכן ב08.08.2018 ומספר המקומות מוגבל.