Site icon מקומונט גבעת שמואל

מגישים דוח שנתי בפעם הראשונה? הנה כל מה שתצטרכו לדעת

האם עליכם להגיש את הדוח השנתי בפעם הראשונה בחייכם? איך מגישים את הדוח השנתי,  מתי מגישים את הדוח, מי מכין אותו ומהו כולל? כל זאת ועוד במדריך להגשת דוח שנתי שהכנו עבורכם.

הגשת דוח שנתי למס הכנסה

החוק בישראל מחייב את כלל בעלי העסקים, ובמקרים מסוימים גם שכירים, להגיש דוח שנתי לצורך דיווח על ההכנסות וההוצאות שלהם לשנת המס החולפת. בעלי עסקים קטנים המגיעים למחזור שנתי נמוך עד כ-60,000 ₪ יכולים להגיש דוח מקוצר.

לאחר הגשת הדוח השנתי למשרד מס הכנסה, פקיד השומה יחשב האם הנישום, כלומר בעל העסק שהגיש את הדוח, נדרש לתשלום מס נוסף או האם מגיע לו החזר כספי כיוון ששילם מקדמות גבוהות מעל התשלום שעליו להעביר בפועל למס הכנסה.

כדאי לדעת כי החוק מחייב את בעלי העסקים להגיש בזמן את הדוח השנתי, עסק שלא מגיש במועד את הדוח עובר עבירה פלילית וצפוי לקנס גבוה ובמקרים מסוימים להגשת כתב אישום.

את הדוח השנתי ממלאים בטופס 1301, למעט בעלי עסקים המגיעים להכנסה שנתית נמוכה עד 60,000 ₪.  את הדוח השנתי יש להגיש לפקיד השומה עד לתאריך 30 באפריל בשנת המס החדשה, אם בעל העסק הוא יחיד ולא חברה עליו להגיש את הדוח בצורה מקוונת באתר של רשות המיסים, ובנוסף יש להגיע פיזית למשרד מס הכנסה בהתאם למיקום העסק ולהגיש את הדוח באופן ידני.

מה כולל דוח שנתי (טופס 1301)?

הדוח השנתי כולל את כל ההכנסות וההוצאות שהיו לעסק בשנת המס האחרונה, יש למלא את הטופס בדיוק רב ולהקפיד על הנתונים, אם אתם משתמשים בתוכנת הנהלת חשבונות מקוונת תוכלו לשאוב את הנתונים בקלות מאחר ויש אפשרות להפיק דוח מהמערכת.

צילום: Pixabay

יחד עם זאת, מילוי ופירוט ההוצאות שהיו לעסק שלכם בשנת המס החולפת מחייב הכרות עם תקנות המס בישראל, לכן רוב בעלי העסקים פונים לרואה החשבון שלהם לצורך הפקת דוח שנתי והגשתו למס הכנסה במועד שנקבע לכך.

שלבי הגשת הדוח השנתי

את הדוח השנתי, טופס 1301, מגישים ברוב המקרים באופן מקוון באתר של רשות המיסים. יש לצרף לטופס 1301 את כל המסמכים הנדרשים כמו קבלות מקוריות, אישור מגורים לקבלת הטבות מס, אישורי הפקדה לקופת גמל, אישור רפואי לקבל זיכויים שונים וכו’.

כדאי לדעת כי לשכות מס הכנסה מציעות הדרכה חינמית לעצמאים המעוניינים למלא ולהגיש את הדוח השנתי לבד. לאחר מילוי באופן מקוון של הדוח ניתן לחשב את הפרשי המס שהעסק נדרש לשלם, או לחשב את ההפרש שמגיע כהחזר לעסק בגלל תשלום עודף.

המדריך להגשת דוח שנתי למס הכנסה נכתב למענכם באדיבות נציגי 2UCAN – התוכנה והוותיקה והמובילה בישראל להנהלת חשבונות באינטרנט בפיקוח רואי חשבון.