Site icon מקומונט גבעת שמואל

מדד הגאווה: גבעת שמואל לא עושה מספיק למען הקהילה הגאה

האגודה למען הלהט”ב בישראל פרסמה הבוקר את מדד הגאווה ברשויות המקומיות, הבוחן את יחסן של הערים המובילות בישראל אל הקהילה הלהט”בית. בעוד תל-אביב, גבעתיים וראשל”צ מובילות את הדירוג – גבעת שמואל נמצאת הרחק מאחור.

במדד הגאווה שמפרסמת היום האגודה למען הלהט”ב בישראל מדורגת גבעת שמואל במקום די נמוך ברשימה, בין טבריה, אור יהודה ועפולה ובחברת ערים מסורתיות נוספות כשעל פי מחברי המדד עיריית גבעת שמואל, שלא שיתפה פעולה עם האגודה למען הלהט”ב בהכנת התחקיר, כן משתפת פעולה עם הנציגות המקומית של קהילת הלהט”ב, ובכירי העירייה אף נפגשו עם אותם נציגים לאחרונה.

בנוסף, על פי האגודה למען הלהט”ב בישראל קיבלה גבעת שמואל ציון 1 מתוך 5 בתחום החינוך, שמשמעותו הכשרות מקצועיות לצוותי החינוך, הנגשת ידע וחומרים דידקטיים לבתי הספר, אנשי מקצוע המתמחים באוכלוסייה וכדו’

בתחום התרבות קיבלה גבעת שמואל גם כן את הציון 1 מתוך 5, ככל הנראה בשל אירועי חודש הגאווה הקהילתיים שנערכים מדי שנה בעיר בהשתתפות קהל תושבים מגוון ואף חברי מועצת העיר.

אירוע הגאווה בגבעת שמואל (ארכיון). צילום: באדיבות המארגנים
איפוגרפיקה: האגודה למען הלהט״ב בישראל

נציין כי בתחומים אחרים לא קיבלה גבעת שמואל ציון כלל, 0 מתוך 5, בהם בתחום הרווחה, הנראות במרחב הציבורי והתשתית ומבנה ארגוני.

בעוד כשלושה שבועות, ב-18.6 יתקיים אירוע הגאווה השנתי בגבעת שמואל זו השנה השלישית ברציפות. מי שעומד מאחורי ארגון האירוע הוא תושב העיר אבי קלמה, שזוכה לתמיכתם של חברי סיעת “חופש לעתיד” במועצת העיר כמו גם לתמיכתו של חבר המועצה עדי גרוס מהבית היהודי. לפניית מקומונט גבעת שמואל מסר קלמה כי “עד לרגע סגירת המדד העירוני סירבו מהעיריה למסור את תגובתם, יחד עם זאת הייתה לי פגישה עם ראש העיר מר יוסי ברודני יחד עם שירלי מנהלת המתנ”ס בעיר. אני רוצה להאמין שהמתנ”ס יקח חלק פעיל בארגון האירוע כבר באירוע הקרוב ובקיום אירועים נוספים במהלך השנה בנושא קהילת הלהט”ב”.

מטעם רן שלבי ורוני אוסטר, מנכ”ל וסמנכ”לית האגודה למען הלהט”ב בישראל (בהתאמה) נמסר: “הקהילה הגאה הינה חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית ומורכבת מכל הגילים, הדתות ונמצאת בכל חלקי הארץ, להט”בים רבים בוחרים לנהל את חייהם באופן גלוי ובגאווה בערים וישובים שונים על אף האפלייה הקיימת עדיין כלפי הקהילה. הרשות המקומית מהווה גורם משמעותי מאוד בחייהם של התושבים והתושבות, וככאלו עליהן לתת מענים ולקחת אחריות על כלל המרקם החברתי הנמצא בתחומן – לקדם מרחב בטוח עבור כל אחד ואחת, לשמוע את מגוון הקולות ולתת לאלו ביטוי במדיניות המוניציפלית”.

מעיריית גבעת שמואל לא התקבלה תגובה.