Site icon מקומונט גבעת שמואל

מדוע מסרבת ש”ס לוותר על האות ש’ לסיעת ג”ש מרמת אילן?

אפיזודה קצת תמוהה התעוררה כאשר סיעת ש”ס המקומית, נציגתה של מפלגת האם שבראשות אריה דרעי ובעלת ה”זכויות” על האות ש’ בפתקי ההצבעה סרבה לבקשת סיעת ג”ש בה חברים שלמה גרדה והרצל ארביב ואינה מוכנה לאפשר להם את השימוש באות בפתקי ההצבעה.

ראשית, הסבר קצר על הליך בחירת האותיות בפתקי הצבעה לראשויות המקומיות. כידוע, לכל רשימת מועמדים כינוי אותו בוחרת הרשימה (“הבית היהודי”, ,”חופש”, “גבעת שמואל אחת” וכו’) ובנוסף לו אותיות סימון על הפתקים – או אחת, שתיים או שלוש, לבחירת באי כוח הסיעה.

ש”ס ו-ג”ש. הייתם מתבלבלים? צילום: TZivyA, Cc-by-sa-3.0

יחד עם זאת, ועל מנת למנוע תקלות ובלבולים רשאית סיעה קיימת לאסור על סיעות אחרות, חדשות, להשתמש באותיות אשר כבר “קנויות” לה. ועוד לפני כך – מפלגה ארצית הנה בעלת הזכויות על אותיותיה גם במישור המוניציפלי.

>>להצטרפות לרשימת התפוצה, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

בבחירות המקומיות הקרובות, תתמודד סיעת ש”ס בראשות תושב העיר משה קייקוב למועצה (לרשימה אין חברי מועצה מכהנים) והם יתמודדו תחת האותיות ש”ס כמובן. אך למרבה הפלא, לבקשתה הפרוצדורלית הצפויה של סיעת ג”ש הוותיקה – סרב קייקוב לאפשר את השימוש באות ש’.

עניין זה הביא לכך שלראשונה, לאחר 45 שנה בהן מתמודדת סיעת ג”ש, אשר עיקר בוחריה הנם תושבי שכונת רמת אילן, לא תוכל להתמודד סיעת ג”ש תחת האותיות המזוהות עימם כל-כך ולכת עתה, אלא אם תתקבל ברגע האחרון בקשתם – יאלצו להתמודד תחת אותיות אחרות, חדשות.

מטעמו של משה קייקוב, יו”ר ש”ס בגבעת שמואל נמסר:

“אין לי שום דבר אישי כנגד ג”ש.
ישנו חשש שבוחרי ש”ס יטעו בין ג”ש ל ש”ס. מכמה סיבות:
א. ההיגוי נשמע אותו דבר.
ב. ישנם חיבורים ברחבי הארץ בין ג’ (יהדות התורה, החרדית גם-כן. א.ט) ל-ש”ס ואותיות משולבות בין ג’ ל ש”ס.
מצביעי ש”ס יכולים לחשוב שיש חיבור בגבעת שמואל בין ג’ לבין ש”ס וישימו פתק של ג”ש.
בלי שום קשר רשימתו של גל לנצ’נר ביקשו מג”ש שימוש באות ג’ וג”ש סירבו.”