Site icon מקומונט גבעת שמואל

מדוע מפרסם מתנ”ס גבעת שמואל עסק פרטי על חשבונו?

פרסום שיצא הבוקר בעמוד הפייסבוק ובתפוצת הווטסאפ של מתנ”ס גבעת שמואל מעודד את תושבי גבעת שמואל לרכוש בחנות הנעליים “ברוקס” ומבטיח שובר הנחה של 10% לתושבי העיר, לכאורה בניגוד לנהלים ולמינהל התקין. מתנ”ס גבעת שמואל: “ברוקס לקחו על עצמם את החסות ואנחנו נחלק את השוברים”.

בסוף השבוע יצויין יום ההליכה הבינלאומי, יוזמה של הארגון הבינלאומי TAFISA, שמטרתה לעודד פעילות גופנית באמצעות הליכה, כשבישראל יום זה מאורגן על ידי משרדי התרבות והספורט והבריאות.

מיזם יום ההליכה העולמי משותף למשרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות כחלק מתוכנית “אֶפְשָׁרִיבָּרִיא”, התוכנית לחיים פעילים ובריאים, ונועדה להתמודד עם הנתונים המדאיגים לפיהם רק שליש מאוכלוסיית ישראל אכן עוסקת בפעילות גופנית באופן קבוע.

בנוסף למשרד התרבות והספורט ולמשרד הבריאות משתתפים בארגון גם הרשויות המקומיות, משרד החינוך, משטרת ישראל, צבא הגנה לישראל ועוד. הם מעוניינים להציג לציבור כי ניתן לבצע פעילות גופנית באופן יום-יומי בכל מקום. לדוגמה, ניתן לעלות במדרגות במקום במעלית, לטייל בפארקים ברחבי הארץ, ופשוט להחליף ישיבה בהליכה כל זמן שאפשר.

המסר של יזמי התוכנית הוא שכל פעילות כזאת היא חלק חשוב מהעשייה היומיומית, ולכן כדאי לאמץ אותה במשך היום. היא נחשבת ונספרת כחלק מהפעילות הגופנית היומית ותורמת לשיפור הבריאות הפיזית והגופנית, להפחתת מתחים ולאיכות חיים טובה יותר. הליכה מהירה חשובה לכל אדם בכל גיל, מגיל צעיר ועד לגיל המבוגר.

מתנס גבעת שמואל. צילום: מקומונט גבעת שמואל

על אף המטרה החשובה, פרסום שיצא הבוקר בחסות המתנ”ס עורר תושבים רבים לפנות למקומונט גבעת שמואל ולתהות כיצד זה שגוף ציבורי מנצל את היום החשוב לטובת קידום מכירות של חברה פרטית – וזאת ללא פרסום מכרז, קול קורא או אפשרות שווה, לכל הפחות, גם עבור עסקים אחרים בעיר שאולי היו מעוניינים להרתם לעידוד ההליכה ועל הדרך להנות מפרסום חינם וחשיפה לאלפי תושבים בחסות המתנ”ס העירוני.

פנינו למתנ”ס גבעת שמואל בניסיון להבין כיצד אושר הפרסום הנ”ל ומי עומד מאחוריו, וכן לדעת מה הנוהל באמצעותו זכאים עסקים פרטיים לפרסום במדיות המתנ”ס השונות, שם ענו לנו ש”מדובר בחסות שחנות ברוקס לקחו על עצמם ושמתנ”ס גבעת שמואל יהיה זה שיחלק את השוברים”.

בהודעה רשמית שנמסרה מטעם דוברות המתנ”ס לא נראה שהפנימו את הבעיתיות במתן הטבות לעסקים שלא באמצעות מכרז או קול קורא שיוויוני ומפורסם כדין, לכאורה, ומסרו: “מתנ״ס גבעת שמואל שמח וגאה לקדם אורח חיים בריא לתושבי העיר. כחלק מכך, ע״י ציון יום ההליכה העולמי ומתן שוברי רכישה לנעלי הליכה וריצה. אנחנו מזמינים את כל בעלי העסקים המקומיים בעיר להשתתף ולתת חסויות לרווחת תושבי העיר.”