Site icon מקומונט גבעת שמואל

מדפסות לשימוש מקצועי

ככל שעוברות השנים והכל הופך להיות יותר ויותר דיגיטלי, זה מדהים לראות כי הצורך במדפסות לשימוש ביתי, מקצועי ועסקי עדיין נותר על כנו ואפילו התפתח. המדפסת נכנסה לחיינו במאה העשרים יחד עם המחשב הביתי, ומאפשרת לנו לקבל פלטים מהמחשב באופן מיידי, לצפות ולהשתמש בהם פיזית. קיימים בשוק מספר סוגים של מדפסות, המתאימים כל אחד לצורך אחר.

מדפסת הזרקת דיו

מדפסת הזרקת דיו מבוססת על טכנולוגיה של שני ראשי דיו או יותר, המזריקים כל אחד בתורו את הצבע הנדרש להדפסת המסמך. המדפסות הבסיסיות, כאמור, כוללות שני ראשים – אחד המיועד לצבע השחור והשני ליתר הצבעים. צבעי המדפסת הסטנדרטיים כוללים כחול, ורוד וצהוב בהירים, אשר יחד עם הצבע השחור מכונים CMYK (C – מייצג את הצבע הכחול, M – את הורוד, Y – את הצהוב ו K – את השחור משום ששם האות ‘קיי’ מזכיר את היותו של הצבע השחור מפתח הצבעים) הצבעים הללו, יחד עם הצבע הלבן של הדף, יכולים להביא לידי ביטוי את כל קשת הצבעים הסטנדרטיים. צבעים מטאליים, זרחניים או מנצנצים יוכנסו לראש נפרד. החיסרון של מדפסת בעלת שני ראשים בלבד הוא הצורך לרוקן את הראש כולו גם כאשר רק אחד מהצבעים נגמר – דבר הגורם לבזבוז דיו שהוא חומר יקר.

בדגמים מתקדמים יותר כל צבע מופרד לראש אחר, מה שחוסך אמנם בזבוז דיו אך יש צורך להחליף את הראשים הצבעוניים בתדירות גבוהה יחסית, מה שמסרבל ומייקר את התפעול.

מדפסת לייזר

מדפסת לייזר סטנדרטית מסוגלת להדפיס מסמכים רק בשחור לבן, ועלותה גבוהה יחסית למדפסת הזרקת דיו ולכן היא לא נפוצה בשימוש ביתי. היתרון הגדול של מדפסות לייזר הוא בחיסכון שהן עושות בדיו ובעלויות ההדפסה, וביכולת שלהן להדפיס כמויות גדולות מאד של דפים במהירות גבוהה. יתרון זה הביא את מדפסות הלייזר כאופציה מועדפת בשימוש עסקי ומשרדי, שבדרך כלל אינו צורך מסמכים צבעוניים אך זקוק לעלויות הדפסה נמוכות ולכמויות גדולות.

צילום: shutterstock

מדפסת לייזר צבעונית

מעבר למדפסות הלייזר הסטנדרטיות שמוגבלות בצבעוניות שלהן, קיימות בשוק גם מדפסות לייזר צבעוניות שכמו שמעיד שמן – מסוגלות להדפיס מסמכים צבעוניים בטכנולוגיית לייזר. מדפסות אלו משלבות את כל היתרונות, גם חיסכון בעלויות ודיוק מירבי בצבעים, וגם יכולת להדפיס כמויות גדולות במהירות. החיסרון המרכזי במדפסות הללו הוא עלותן הגבוהה. מדפסות לייזר צבעוניות רווחות בעיקר בשימוש מקצועי, שדורש את כל הפרמטרים שהוזכרו.

מדפסות לייזר אמנם יקרות משמעותית ממדפסות הזרקת דיו, אך העלות מחזירה את עצמה עם השימוש כיוון שאין צורך להחליף ראשים באופן תכוף כמו במדפסות ההזרקה.

מדפסת לעסק ברדר היא המומלצת ביותר לשימוש מקצועי, מדפסות ברדר הן אמינות והותיקות ביותר בענף. המדפסות מוכיחות את עצמן לאורך השנים כחזקות, עמידות ומדויקות ומתאימות לכל סוגי השימושים.