Site icon מקומונט גבעת שמואל

מדפסת משולבת – יודעת לעשות הכול

(צילום: באדיבות YAZAMCO)

מדפסות שמתאימות גם לבית וגם למשרד הן המכשירים המשולבים שידועים גם בשם All In One (AIO). מדפסות אלה זמינות גם בשיטת הזרקת דיו וגם בשיטת הלייזר. מדובר במכשיר שבו משולבים מספר פעולות: הדפסה, סריקה, צילום, פקס ולפעמים גם פונקציות נוספות של הדפסה.

מאפיינים של מדפסות All In One

האולר השוויצרי הידוע הוא דוגמה נהדרת למכשיר משולב. וכמו האולר גם המדפסת המשולבת היא מכשיר מושלם למשרד ביתי ולעסקים קטנים שיודע לעשות כמה דברים. הדגמים הטובים ביותר של מדפסות אלה כוללים סורק ומזין מסמכים אוטומטי, פקסים וצילום של מסמכים רבי עמודים.

הרזולוציה של החומר המופק

רזולוציית ההדפסה מתייחסת למספר המרבי של פיקסלים לאינץ’ רבוע (dots per inch – DPI) שהמדפסת יוצרת, במדידה אופקית ואנכית. ככול שמספר הפיקסלים גבוה יותר, כך התוצאה תהיה באיכות טובה יותר, כי כל נקודה, או פיקסל, תכיל יותר מידע. כלומר 600×600 dpi מניח 1 אינץ’ רבוע שכולל 600 נקודות על פני 600 נקודות כלפי מטה. הרזולוציה של 600 dpi מתאימה לרוב המשימות שדורשות הדפסת טקסט. אבל, למשימות תובעניות יותר, כדאי לשקול מודלים שמדפיסים 1,200 dpi או יותר.

מהירות הדפסה

מפרט המהירות מודד כמה דפים או תמונות לדקה יכולה המדפסת להדפיס. אם אתם זקוקים לעבודות הדפסה מרובות, עדיף לבחור בדגם לייזר שיספק לכם תפוקה מהירה יותר. משרד ביתי, לעומת זאת, יכול לחסוך לעצמו כספים על ידי בחירה במדפסת משולבת שמבוססת על הזרקת דיו, ומספקת מהירות מספקת דיה לצרכים של משרד קטן.

קישוריות

יש מכשירים משולבים שתומכים בהדפסה ברשת היישר מהמדפסת. מדפסות חדשות יותר כוללות חריץ לכרטיס זיכרון כמו גם יציאות שמאפשרות הדפסה ישירה ממצלמה נתמכת או מהתקני אחסון חיצוניים.

חומרים מתכלים

לפני שאתם מחליטים איזה סוג של מדפסת לקנות, קחו בחשבון גם את עלותם של החומרים המתכלים, כלומר הדיו והנייר. מחסניות דיו יכולות להיגמר במהירות ולעלות לכם הרבה יותר מאשר המדפסת עצמה. מדפסות משולבות יקרות לקנייה עשויות בסופו של דבר להיות הרבה יותר חסכוניות בטווח הארוך, כי לעיתים קרובות יש להם מחסניות עם קיבולת גבוהה יותר של דיו ומכלים נפרדים לכול צבע.

השוואה בין מדפסת הזרקת דיו לבין מדפסת לייזר

מדפסות הזרקת דיו משולבות מדפיסות על ידי יישום זרם מבוקר של טיפות דיו זעירות ממחסנית אחת או יותר למגוון רחב של סוגי נייר. כל יצרן מדפסות משתמש בטכניקה שונה, וגודל הטיפות והדרך שבה הן מוחלות על הנייר, קובעים את איכות ההדפסה בסופו של דבר.

למרבה הצער, תהליך זה הרבה יותר איטי, יחסית להדפסה במדפסת לייזר. מדפסות לייזר משולבות, כמו גם מכונות הצילום, משתמשות בתוף צילום שמושך טונר חשמלי טעון ומעבירות אותו לנייר, שם התמונה מתמזגת באמצעות מכבש מחומם. רוב מדפסות הלייזר המשולבות הן בשחור לבן, ומתאימות יותר להדפסת טקסט וגרפיקה פשוטה.

לקריאה בנושא מה צריך לבדוק לפני שקונים מדפסת? מוזמנים להיכנס לכאן