Site icon מקומונט גבעת שמואל

מדריך טיפוח בתקופת ההיריון

במהלך ההיריון, נשים חוות שינויים הורמונליים שגוררים איתם השפעות פיזיולוגיות ורגשיות. לכן, דווקא בתקופת ההיריון נשים נוטות להשקיע יותר מאמץ בטיפוח. הבשורות הטובות הן שההיריון עצמו הופך אותנו ליפות יותר. הביטוי ‘זוהרת’ או ‘קורנת’ לנשים רבות בתקופת ההיריון אינו בגדר מליצה – גם הזוהר הזה הוא תופעת לוואי שמאפיינת הריוניות לא פחות מבחילות בוקר.

אחרי שזה נאמר, ישנם כמה טיפים שכל אישה בהריון צריכה להכיר. צריך לזכור שהגוף בכלל והעור בפרט רגיש מאוד ומגיב, לעיתים בעוצמה, לגירויים חיצוניים. זה מחייב אותנו במשנה זהירות בבחירת חומרי הטיפוח וכמובן מונע מאיתנו גישה למספר פרוצדורות. ריכזנו עבורך כמה טיפים כלליים לטיפוח בתקופת ההיריון. שיהיה במזל טוב!

זהירות שמש!

לאישה בהיריון יש נטייה לפתח פיגמנטציה בעור (בעיקר בעור הפנים) בתקופת ההיריון. מרגע שהפיגמנטציה מופיעה קשה מאוד להיפטר ממנה, לכן כדאי למנוע אותה מראש. הדרך הבטוחה להימנע מפיגמנטציה של היריון היא להימנע מאור השמש. ללא חשיפה לאור השמש הפיגמנטציה הזו לא תופיע. יש כמה צורות להימנע מאור השמש. הראשונה היא לוותר על ביקור בים באמצע אוגוסט ובאופן כללי להימנע מלחשוף את הגוף לשמש. כאשר בכל זאת צריך להפציע בציבור, כדאי לפתח מנטליות זמנית של אשת טליבן ולהצטייד בלבוש ארוך ובכובע רחב שוליים. אמצעי חשוב נוסף הוא מסנן הקרינה. לשים בנדיבות ובעיקר מעל השפה העליונה הנחשבת אתר מועד לפיגמנטציה.

תכשירים היפו אלרגניים

כאמור, בתקופת ההיריון העור הרבה יותר רגיש והוא עשוי להגיב תגובה אלרגית לתכשירים שבעבר לא עוררו אצלנו תגובה דומה. לכן, בתקופת ההיריון עדיף לעבור לתכשירים היפו אלרגניים המבוססים על חומרים טבעיים. במקרה של חשד לאלרגיה או תגובה לא טובה מומלץ להתייעץ עם הרופא שמלווה את ההיריון ובמקרה הצורך לבקש הפניה לרופא עור. זה גם המקום לציין שאם בעבר נהגתן לקחת טיפול תרופתי המסייע לטיפוח אל תמשיכו אותו בלי שהתייעצתן קודם עם רופא המודע למצבכן הרפואי.

תפנקי את עצמך בפדיקור

דווקא בזמן ההיריון דברים קטנים כמו פדיקור, שעל פניו אינו משהו שאת נוהגת לעשות, יכול להיות שינוי מרענן שיעזור לך להתחבר מחדש אל הנשיות שלך. לפדיקור טוב יש ערך שחורג מהממד האסתטי. הוא עשוי לסייע בזרימת הדם לרגליים ובאופן כללי מסייע בשחרור אנדורפינים טבעיים שמשפרים לנו את מצב הרוח. צריך לציין כי עבור אישה בהריון כדאי לוודא שמכון הפדיקור שבחרתן מותאם לנשים בהיריון ויש בו ציוד כמו רגלית פדיקור עם זווית וגובה מתכוונים. רגלית פדיקור מסוג זה תעניק לך את התמיכה שאת צריכה, בעיקר בשלבי ההיריון המתקדמים.

תמונה באדיבות: pixabay

למידע ורכישת ציוד פדיקור http://www.leblon.co.il/product/רגלית-לפדיקור—זווית-וגובה-מתכווננים—שחור

תסמכי על תחושת הבטן שלך

בסופו של יום את מכירה את הגוף שלך יותר טוב מכולם. גם בתקופת ההיריון שלעיתים עלולה לבלבל ולגרום תחושת ניכור. תלכי ותעשי מה שמרגיש לך נכון, במרבית המקרים זה עובד.