Site icon מקומונט גבעת שמואל

מדריך לבחירת עדשות מגע

לעדשות המגע, לעומת המשקפיים, יש כמה יתרונות בולטים. לדוגמה, הן מציעות שדה ראיה מלא, כולל ראיה היקפית, והן מאפשרות לכם ליהנות באופן מלא מכול פעילות ספורטיבית מבלי לחשוש שהמשקפיים יפלו או יישברו.

עדשות מגע – תכונות מיוחדות

הודות לפיתוח המתמיד של טכנולוגיות וחומרים, עדשות המגע הופכות ליותר ויותר נוחות, כשהשפעתן על העיניים מינימלית, אם בכלל. לכן:

איך אדע לבחור בעדשות מגע מתאימות?

לכול אחד יש ציפיות שונות מעדשות המגע שלו, לכול אחד יש אורח חיים אחר ודרישות שונות. לכן, כדאי להקשיב למומחה ולא לעצה שמציע החבר שלכם. בכול מה שקשור לעדשות מגע, אל תיכנסו להרפתקה של ניסויים, הרי יש לכם רק שתי עיניים! המשיכו לקרוא כדי להבין במה מדובר.

עדשות מגע. צילום: rawpixel

סוגי עדשות מגע לפי משך ההרכבה

יש כאלה שלא יכולים לדמיין שיהיו בלי עדשות המגע שלהם, אפילו רגע אחד. אחרים משתמשים בעדשות רק בשעת האימון הגופני. אם כך, איזה סוג של עדשות יהיה הטוב ביותר עבורכם?

עדשות מגע יומיות – כשמם כן הן, עדשות אלה משמשות ליום אחד בלבד, ולאחר מכן פשוט מוציאים וזורקים אותן. היתרון הגדול ביותר של עדשות אלה, שהן מתייחסות ברגישות רבה לעיניים שלכם. למה?

כי אתם לא צריכים לדאוג שמא יצטבר עליהן לכלוך, אתם פשוט נפטרים מהם בערב ולמחרת משתמשים בעדשות חדשות.

עדשות מגע שבועיות – עדשות מגע אלה מורכבות במשך 14 יום, כשבלילה אתם משרים אותן בתמיסת ניקוי. עדשות אלה מתאימות לשימוש קבוע ולשימושים מזדמנים.

היתרון הגדול ביותר שלהן – לא צריך לקנות מספר גדול של עדשות מגע בבת אחת, והן גם זולות יותר.

עדשות מגע חודשיות ורבעוניות – כאשר משתמשים בעדשות מגע המיועדות לשימוש ממושך, חשוב מאוד להקפיד על הוראות היצרן. אפשר להרכיב אותן במהלך היום, ובלילה להשרות אותן בתמיסה, ואפשר גם להרכיב אותן באופן קבוע, תלוי בתקופת השימוש שנקבעה להן.

עדשות מגע גמישות – אם אתם מתקשים לבחור בין כל האפשרויות שצוינו למעלה, אולי עדשות גמישות כביכול, יתאימו לכם יותר.

עדשות אלה נועדו להעניק תחושה של נוחות בעיניים, גם אם לפעמים שכחתם להוציא אותן בלילה. סוג זה של עדשות מגע הוא כמובן הנוח ביותר, ובהנחה שלא לקיתם בזיהום, אתם לא צריכים לדאוג לגבי רכישת אספקה חדשה של עדשות מגע באופן מידי.

שימו לב: תמיד וודאו שיש לכם בהישג יד תמיסה מתאימה לניקוי העדשות וטיפות עיניים.

וזכרו את כלל הזהב: מניעה עדיפה על פני ריפוי!

צילום: מקס מוסלמן / אנספלאש

סוגי עדשות מגע לפי חומרי העדשות

אולי נראה לכם שזה ממש לא חשוב מאיזה חומר עשויות העדשות, אבל ההיפך הוא הנכון. עם זאת, בחנויות, כולל בחנויות המקוונות, תמיד תמצאו מוצרים אמינים של חברות מובילות המייצרות עדשות מגע איכותיות.

החומרים הנפוצים היום לייצור עדשות מגע הן:

עדשות מגע – הידרוג׳ל (Hydrogel) – עדשות מגע אלה מספקות פיזור טוב של דמעות, מה שהופך אותן לנוחות מאוד. אבל מבחינת רמת החדירות לחמצן, הן מציעות רמה נמוכה שעלולה לאיים על בריאות העין בטווח הארוך. עדשות אלו רכות, עדינות מאוד ונוטות להיקרע. סוגים אלה של עדשות מגע מתחילים לאבד את הפופולריות שלהם.

עדשות סיליקון הידרוג׳ל   זהו כרגע החומר המוביל בייצורן של עדשות מגע. חומר זה מספק לעין לחות, עם חדירות חמצן טובה. פיתוח עדשות מגע אלה הוביל לשילוב נהדר של איכויות, שצריכות להיות מנת חלקה של כל עדשת מגע. אם אתם מרכיבים עדשות מסוג זה, אספקת החמצן לעין תהיה כאילו אתם ללא עדשות מגע.

עדשות מגע בקצה האצבע

טיפוסים נוספים של עדשות מגע מתבססים על הצורך בעדשות שמתקנות ליקויי ראייה. כאן תמצאו עדשות מגע מסוג:

תמיסות לניקוי עדשות מגע – למה יש כל כך הרבה סוגים?

בדיוק כמו שאתם לא יכולים לבחור כל סוג של עדשות מגע, כך אתם אמורים להקדיש זמן גם לבחירת תמיסת הניקוי הנכונה. לכול אחת מהתמיסות תכונות ויכולות שונות במקצת, וחשוב לבחור בזו שהכי מתאימה לעיניים שלכם. לכן, קודם כל התייעצו עם מומחה!