Site icon מקומונט גבעת שמואל

מדריך לגיימר המתחיל: מה כדאי לקנות

גיימר (משחקן בעברית תקנית) הוא חובב משחקי וידאו ומשחקי מחשב, הגיימר מבלה שעות ממושכות מול המסך תוך כדי משחק, שיחות עם חברים למשחק והשתתפות בדיונים הנוגעים למשחקי וידאו ומחשב. כדי להפוך לגיימר אמיתי עליכם להשקיע בציוד איכותי ומתקדם, ואחת השאלות הנפוצות היא האם לרכוש מחשב גיימרים או האם להשקיע בקונסולה?

לאחר שבחרתם מחשב מתקדם לגיימרים או קונסולה חדשה עליכם לרכוש ציוד היקפי כמו מצלמת רשת, אוזניות מעולות, מיקרופון איכותי, מקלדת ייעודית לגיימרים, עכבר מתקדם ואין לשכוח שולחן איכותי וכיסא נוח עם משענת אורטופדית ומשענות ידיים מרופדות.

מחשב או קונסולה?

כדי להפוך לגיימר עליכם להחליט בין מחשב גיימינג מקצועי עם חומרה מעולה וכרטיס מסך חזק עם מאיץ גרפי מתקדם טכנולוגית לבין קונסולה. יש 3 סוגים של קונסולות לגיימרים המושבעים – פלייסטיישן של חברת סוני (עדיף לקנות פלייסטיישן 5 הנחשב לחדש ולמתקדם ביותר), אקס בוקס מבית מיקרוסופט עם אפשרות לרכישת מנוי חודשי משתלם למשחקים המובילים, ואפשרות נוספת הנחשבת לפחות פופולרית בקרב הגיימרים היא לרכוש את הקונסולה הניידת של נינטנדו, הקונסולה נקראת סוויץ’.

באופן כללי, גיימרים מקצועיים לרוב בוחרים מחשב בגלל החומרה החזקה, המגוון העצום של המשחקים והאפשרות לשדרג את המחשב אחת לתקופה. אם תחליטו לרכוש מחשב גיימרים תיהנו ממבחר עצום של משחקים, מגרפיקה מעולה ויוצאת דופן ומנוחות מירבית. יחד עם זאת, המחיר של מחשב גיימרים מתקדם אינו זול וזו השקעה גדולה יותר לעומת מחירי הקונסולות.

pixabay

כדאי לדעת כי יש לא מעט משחקים שקל יותר לשחק באמצעות המחשב בגלל העכבר והמקלדת, כמו כן אפשר לרכוש ציוד נלווה מתקדם לגיימרים כמו קסדת מציאות מדומה, רמקולים מעולים, אוזניות טובות ועוד. אין צורך לרכוש מנוי למשחקים כדי לשחק ברשת עם חברים ואנשים אחרים, ומעבר לכך המחשב יכול לשמש אתכם לעבודה, ללימודים וכו’.

ציוד היקפי וסביבת משחקים

כל הגיימרים חייבים להשקיע בציוד איכותי המסייע להם במשחקים ומבטיח חוויית משחק ייחודית, מרגשת ויוצאת דופן. מעבר למסך גדול המיועד לגיימרים כדאי לבחור אוזניות מעולות עם או ללא תאורת RGB. האוזניות חייבות להתאים לראש לכן כדאי לבחור דגם עם קשת רחבה, כריות מרופדות ומסגרת עמידה, עדיף לבחור דגם של מותג מוכר, וכדאי לרכוש אוזניות עם מיקרופון מובנה.

כמו כן, יש להשקיע בעכבר ומקלדת לגיימרים, עם תאורה מרשימה ונוחה, וכדאי לבחור פד איכותי לעכבר ולא לשכוח רמקולים מעולים.

אם בחרתם לרכוש מחשב גיימרים עליכם להשקיע גם בשולחן עמיד ונוח, יש שולחנות גיימרים עם תאורת RGB, פד גדול מובנה, מתקן לכוסות ואוגדן כבלים. חשוב לבחור כיסא לגיימרים המותאם לגוף ומספק תמיכה מושלמת לגב, לצוואר ולאגן. ניתן לבדוק בחניות כמו מיליון כיסאות. כיסא גיימרים חייב להיות ארגונומי ולהתאים למשתמש העומד לבלות זמן רב מול המסך, לכן חשוב לבחור דגם מתקדם הכולל ידיות כוונון, הנדסת אנוש מתקדמת, כרית תמיכה לגב התחתון, כרית תמיכה אורטופדית לצוואר וגלגלים שקטים ועמידים.

אינטרנט מהיר

מומלץ לשדרג את חבילת האינטרנט שלכם ולעבור לספק המציע חבילה ייעודית לגיימרים המבטיחה חוויית משחק עוצמתית וללא דיליי.

לאחר שרכשתם את כל הציוד והתחברתם לאינטרנט מהיר לגיימרים, עליכם לבחור משחקים. כדאי להתחיל עם משחקים פשוטים יחסית לגיימר המתחיל כמו פיפ”א, פורטנייט, טומב ריידר, GTA וכו’.