Site icon מקומונט גבעת שמואל

מהו זמן השינה הרצוי? כל המידע על השינה המושלמת

(צילום באדיבות pixabay)

שאלת השאלות לגבי השינה המושלמת היא משך הזמן שהיא אמורה להיערך. מחקרים מראים ששינה היא מרכיב הכרחי בהתפתחות הגוף, בעיקר אצל ילדים ויש לה השפעה ישירה על רמת האנרגיה והריכוז שנרגיש ביום שלמחרת. שינה של 3 או 4 שעות בלילה לא רק פוגעת בגוף אלא גם יכולה להיות קטלנית אם אנחנו עובדים בעבודה שדורשת ריכוז מירבי או שאנחנו מתכננים נסיעה ארוכה ברכב. עם זאת, גם שינה של מעל 9 או 10 שעות אינה תורמת לגוף ורק גורמת לתחושת עייפות מוגברת. למעשה, זמן השינה הרצוי הוא בין 7 ל-8 שעות כאשר גם לאופן שבו אנחנו ישנים יש השפעה חשובה על האיכות של הזמן שבו כל הגוף שלנו נכנס למנוחה.

שינה בתנאים נוחים מבחינת הטמפרטורה בחדר, מבחינת הבגדים המתאימים לשינה והשגת שינה ללא הפרעות או רעשים ברקע תורמת רבות לתחושת האנרגיה שאנו נחוש מאשר שינה עם תנאים לא נוחים מבחינת קור או חום ורעש קבוע המלווה את השינה. הרבה מאוד אנשים למשל נרדמים עם טלוויזיה פתוחה, מדובר בגורם שמאוד מפריע לשינה העמוקה שלנו ורעש קבוע כדוגמת טלוויזיה ברקע פוגע מאוד באיכות השינה שלנו. אז כמובן שלא ניתן לנטרל לגמרי רעשי רקע או למצוא בדיוק את הטמפרטורה המושלמת אבל בהחלט ניתן לנסות ולהגיע לתנאים הטובים והנוחים ביותר. חשוב לזכור שלא רק משך השינה משפיע על האופן שבו נקום בבוקר אלא גם התנאים שמסביב.

לישון כמו מלכים – לבחור את המזרון המושלם:

גורם חשוב, אם לא החשוב ביותר שמשפיע על איכות השינה שלנו הוא המזרון שאנחנו בוחרים. במהלך השינה אנחנו צריכים לשמור על גב ישר ולמצוא את התנוחה המושלמת שגם תהיה נוחה עבורנו וגם לא תפגע בגוף שלנו. שינה למשל עם שלוש כריות שבה הצוואר מוטה כלפי מעלה אינה בריאה ויכולה לגרום לצוואר להיתפס, כנ”ל לגבי מזרונים רכים מדי. מזרונים לשמירה על גב ישר הם המזרונים המושלמים כיוון שאם נשמור על גב ישר גם נישן כמו מלכים וגם לא נסב נזק לטווח הארוך לגב שלנו. יש הרבה מאוד סוגי מזרונים וחשוב למצוא את האיזון בין מזרון שהוא לא רך מדי אבל כמובן גם לא קשה מדי.

המרכיב החשוב ביותר במזרון שאתם בוחרים הוא איכות החומרים שמרכיבים אותו וטרם הרכישה עליכם לשאול ולברר ממה בעצם עשוי המזרון. איכות המזרון תקבע בעיקר על פי החומרים המרכיבים אותו ומעבר לנוחות ולשמירה על הגב חשוב לבדוק גם שמדובר בחומרים שאינם נדלקים בקלות במצב של שריפה. שאנחנו רוכשים מזרון לילדים שלנו אנחנו בודקים ומשקיעים את כל המאמצים כדי שנמצא את המזרון המושלם, אנחנו חייבים להשקיע את אותם המאמצים גם כאשר מדובר בגב שלנו כי גם אם אנחנו כבר לא מתפתחים כמו הילדים שלנו עדיין חשוב לשמור על גב ישר ובריא.