Site icon מקומונט גבעת שמואל

מהו תפקיד מפקח בנייה

ענף הבנייה כולל התמחויות רבות, זהו תחום רחב הכולל בתוכו בין השאר גם שיפוצים, ובכל פרויקט בנייה מועסקים אנשי מקצוע רבים בעלי התמחויות שונות. בין אנשי המקצוע המעורבים בפרויקטים השונים בענף הבנייה ניתן למצוא אדריכלים, מעצבי פנים, קבלני שלד, חשמל, צבע, טיח, אינסטלציה ועוד. לכן, הפרויקט מחייב סמכות מקצועית שתפקידה לפקח על כל הפעולות המבוצעות באתר הבנייה, לנהל את הפרויקט במקצועיות ובאחריות, לתאם בין קבלני הביצוע, לדווח ללקוח ולמעשה ללוות את הפרויקט מתחילתו ועד סופו. מפקח בנייה הוא הסמכות המקצועית לניהול כל שלבי הפרויקט והבנייה, זהו תפקיד מרכזי וקריטי להצלחת הפרויקט ולבנייה איכותית בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו מראש.

מהם תפקידיו של מפקח בנייה?

בכל פרויקט בענף הבנייה והשיפוצים חשוב להעסיק מפקח בנייה שתפקידו העיקרי לפקח ולנהל את העבודות וללוות את הלקוחות משלב התכנון ועד מסירת המפתח או גמר עבודות השיפוצים. בפרויקטים מורכבים יש חברת ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה שתפקידה לתאם בין כל הגורמים המעורבים בפרויקט, לוודא שקבלני הביצוע פועלים בהתאם לתוכנית האדריכל, משתמשים בחומרים איכותיים ובעלי תקן, עומדים בזמנים ועוד.

מהו תפקיד מפקח הבניה. תמונה: pexels

למעשה, למפקח הבנייה או לחברת הניהול והפיקוח יש מספר תפקידים חשובים הנחוצים להשלמת הפרויקט בזמן ובהתאם לסטנדרטים המחייבים בענף הבנייה והשיפוצים. בין היתר התפקידים העיקריים של המפקח הם:

ייעוץ וניהול מקצועי מבטיח חיסכון בעלויות

העסקת חברה לניהול ופיקוח פרויקטים בנייה כרוכה בעלות נוספת, אך ללא פיקוח ומעקב אחר העבודות באתר הבנייה, מסתכנים בעיכובים, בחריגה משמעותית מהתקציב, בליקויי בנייה העלולים להתגלות רק בשלב מאוחר ובהוצאות כבדות ולא צפויות. לכן, למרות העלות של מפקח הבנייה למעשה העסקתו מבטיחה ליזם או ללקוח הסופי חיסכון בעלויות הפרויקט.

חשוב לזכור כי המפקח בעל ידע וניסיון רב בכל תחומי הבנייה, הוא מכיר שיטות בנייה מתקדמות ומסורתיות, חומרי בנייה באיכות גבוהה ועוד. לכן, מפקח בנייה מייעץ לגורמי התכנון וללקוח, הייעוץ שלו עשוי לחסוך כסף רב ולשפר את איכות הבנייה, והלקוח הסופי זוכה לשקט נפשי ולגורם מקצועי ואחראי המפקח ומנהל את הפרויקט במקצועיות וביעילות עבורו.