Site icon מקומונט גבעת שמואל

מהיכן מבצעים הזמנת חותמות

למרות שהמחשב ורשת האינטרנט הפכו לחלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית של כל אחד ואחת בחברה – עדיין פה ושם אפשר להיתקל בצורך במסמכים מודפסים, חתימות ידניות והופעה של חותמת במקומות מסוימים. אמנם מסמכים רבים הפכו לדיגיטליים וגם החותמות הווירטואליות שמופיעות עליהם מורשות וקבילות בעיניהם של מוסדות רשמיים או ממלכתיים אך עדיין אפשר להיות נוכחים בסיטואציות שבהן צריכות להופיע חתימה וחותמת בכתב יד ובדיו באופן ברור לשם תיוק ושמירה בארכיון.

לשם כך מי שיודע שצריך חותמת ידע אל מי לפנות כדי לבצע הזמנת חותמות שהוא צריך שיהיו זמינות לצרכים והדרישות שלו. כיום יש לא מעט סוגים של חותמות שכדאי וחשוב לדעת עליהם על מנת לבחור את הסוג שיהיה הכי מתאים לכל אחד. מעניין לדעת שדרך ההכנה והייצור של החותמת מתבצע כמובן באופן אישי עבור כל לקוח ולקוח, עם הכיתוב הייחודי הדרוש לו.

סוגים שונים של חותמות

סוג החותמת המעניין ביותר וזה שכמעט וכבר לא רואים הוא חותמת עגולה. מדובר בחותמת קלת משקל שאפשר להכניס לנרתיק וכך לקחת אותה בתיק לכל מקום שבו צריכים אותה. מה שחשוב לדעת אודותיה הוא שהיא דורשת כרית דיו בנפרד ולכן אם יש צורך לשאת את החותמת וכרית הדיו למקום אחר חשוב שכרית הדיו תהיה כזאת שנסגרת היטב. המכסה דרוש ממילא אחרת הדיו מתייבש במהירות. למרות השימוש שירד משמעותית בחותמת מסוג זה היא עדיין נראית בנוף והיא מאד נוחה וקלה לשימוש. היא גם נחשבת לזולה יחסית לשאר הסוגים. סוג נוסף שנחשב לנפוץ הרבה יותר הוא זה של החותמת שמסתובבת במקומה וצמודה לה כרית דיו בצבע הדרוש ללקוח. בחותמות אלה יש מקום גדול ורחב יותר לכיתוב הדרוש ואפשר לראות אותן בשלל משרדים או אצל בעלי מקצוע שונים. סוג נוסף שנחשב ליוקרתי ומיוחד הוא זה שמשלב בין חותמת לבין עט ומתאים במיוחד לרופאים או לאנשים שנדרשים לחתום חתימה ידנית בנוסף לחותמת וכך שתיהן זמינות ונגישות עבורם.

תמונה: freepik

להצטייד בחותמת שתחזיק מעמד הרבה זמן

חשוב מאד לבחור חותמות איכותיות ומומלצות על מנת לוודא שהן יחזיקו מעמד במשך כמה שיותר זמן ואפשר יהיה לקחת אותן לכל מקום שבו עובדים ונדרשים לחתום. מדי פעם צריך לשים לב לכרית הדיו ולוודא שהיא רטובה דיה (לא יותר מדי על מנת שהכיתוב של החותמת לא יימרח, אך רטובה מספיק כדי שהכיתוב יהיה ברור ולא קטוע). כאשר בוחרים בחותמות העגולות אפשר ליהנות מהיתרון של כמה כריות דיו בצבעים שונים על פי הצורך. אין ספק שלמרות המעבר למסמכים חתומים בחתימות דיגיטליות עדיין יש הרבה מה לדעת על חותמות רגילות ועל איך בוחרים חותמת שתתאים בדיוק לכל צורך או משימה.