Site icon מקומונט גבעת שמואל

מהי אבטחת איכות

תהליך אבטחת איכות שבלועזית נקרא Quality Assurance נועד להבטיח כי תהליכי ייצור והפקה של מוצרים ושירותים, יעמדו בדרישות האיכות הנדרשות. אבטחת איכות גם נועד להבטיח כי המוצר או השירות ימלא את כל הפונקציות שהוא נדרש להן ויספק את צרכי הלקוחות והמשתמשים.

קרדיט https://shachar-safety.co.il

איתור בעיות – אבטחת איכות

כחלק מתהליך של אבטחת איכות מתבצעים תתי תהליכים ובדיקות שונות שנועדו לזהות אלמנטים בעייתיים במוצר ובשירות, תוך כדי מזעור תקלות ובעיות, ופתרונן. פשוט להבין מתי לא מתקיימת אבטחת איכות. כאשר אנו רוכשים מוצר מסוים שלא עומד בציפיות, שהוא תקול או לא מתפקד לאורך זמן כמצופה ממנו – כאן בדיוק נכנסת לתמונה אבטחת איכות. המשמעות בדוגמא הזו היא שתהליכי הבטחת האיכות לא בוצעו בצורה טובה, או שיש לשפר את נהלי הבטחת האיכות של החברה שמייצרת את אותו מוצר.

מהי איכות

יש להתעכב רגע על עניין האיכות. נשאלת השאלה מהי בכלל איכות. יש לקוח שיש לו ציפיות גבוהות מאוד ויש לקוח שיש לו ציפיות נמוכות יותר, ולכן לקוח אחד לא יהיה מרוצה מהמוצר והשני כן. איכות למעשה היא ההתאמה לדרישות של הלקוח. כמובן שלא ניתן לצפות ממוצר פשוט שישרת אותנו בהכרח לאורך זמן, בהשוואה למוצר מקביל שעשוי מחומרי גלם עמידים ואיכותיים יותר.

ביצוע תהליך אבטחת איכות

תהליך אבטחת איכות בנוי מארבעה רכיבים עיקריים. הראשון הוא התכנון, השני הוא יישום התכנון, לאחר מכן מגיע שלב הבקרה, והשלב האחרון הינו שלב השיפור. אלו הרכיבים שמרכיבים תהליכי אבטחת איכות. תפקידה של ההנהלה הוא לפקח ולהתוות תוכניות ליישום של תהליכי אבטחת איכות, כאשר בכל נקודת זמן יש לבחון את תוכנית אבטחת האיכות, לשפרה ולהתאימה בהתאם לממצאים בשטח.

כל ארגון אשר מספק ללקוחותיו מוצרים ושירותים בתחומו, חייב לבסס תהליך אבטחת איכות מוסדר ומובנה בחברה – אחרת החברה לא תוכל לשרוד לאורך זמן. חברות וארגונים גדולים מקצים מחלקות שלמות לטובת אבטחת איכות, ומעסיקים אנשי מקצוע לשם כך.

פנו עוד היום לחברה אשר מתמחה בתחום הבטיחות, ההדרכות והטמעת נהלי בטיחות בקרב ארגונים ועובדים. למידע נוסף היכנסו לאתר או חייגו 073-7421999