Site icon מקומונט גבעת שמואל

מהי הנוסחא שעומדת מאחורי ההצלחה של היזם משה צוק?

ממבט כללי על מגוון פעולותיו העסקיות ועיסוקיו השונים של היזם ואיש העסקים משה צוק ניתן להסיק מסקנה אחת ברורה – יש נוסחא להצלחה, והיא מכילה בעיקר את איתור קהל היעד הרחב ביותר או את המוצר, שלו יש את הביקוש הרחב ביותר.

רבים השכילו לעשות זאת בעבר, אך המרכיב הסודי במשוואה של משה צוק להצלחה הוא איתור השירות או המוצר שאינו תלוי ברוח התקופה, ושהשימוש בו אף ילך ויגדל ככל שיחלפו השנים.

למעלה מ – 30 שנות פעילות ענפה סביב העולם הובילו לקבוצת עסקים חזקה שפעילה בזירה הבינלאומית, וכוללת גם מיזמים לפיתוח מוצרים עם ביקוש חובק עולם, שרק ילך ויגדל, והיד עוד נטויה.

קבוצת צוק

שורשי פעילותה של קבוצת צוק נטועים בתחילת שנות ה – 80. בימים ההם, אביו של משה צוק הקים מפעל משפחתי לייצור ולשיווק מוצרי שיש למטבחים. לימים הצטרף משה למפעל, ושינה את פעילותו במעט. השינוי התבטא בפנייה לקהל רחב יותר ובשיווק מוצרים פחות נישתיים. למעשה, החל המפעל לייצר, לייבא ולשווק אריחי שיש, אבן טבעית וגרניט למגוון לקוחות, מרביתם אנשי מקצוע מתחום הבנייה, האדריכלות, ההנדסה והעיצוב. ככל שתחומים אלו תפסו תאוצה, כך גם פעילות החברה התרחבה, וכיום חברת “צוק מוצרי שיש בע”מ” היא בעלת המרכז הלוגיסטי הגדול ביותר בארץ למוצרי שיש, והמשווקים והחברות הגדולות בישראל עובדים עמה.

תחת הקבוצה הוקמה גם חברת “אופק ביצוע בע”מ”. במסגרת פעילות החברה מיובאות ומותקנות מדרגות שיש, אבן טבעית וגרניט, וגם מולה עובדים כיום החברות ואנשי המקצוע הגדולים בישראל, כולל חברות הבנייה ועבודות הגמר.

התרחבותה של הקבוצה המשיכה עם היווסדה של חברת “Zuk China”, שמתמחה ברכש מקומי בסין, ועוסקת גם בשיווק ובייצוא למזרח הרחוק, לאירופה ולארה”ב. באירופה משה צוק ייסד את חברת “claret”, שגם היא עוסקת ברכש מקומי, בייצוא ובשיווק אריחי שיש ואבן טבעית לרחבי אירופה וארה”ב. החברות הללו פועלות ומנוהלות על ידי עובדים מקומיים, שבקיאים בתנודות ובצרכי השוק המקומי, וכך מצליחות להביא להצלחתן.

החברות בקבוצת צוק עובדות כיישות עצמאית לחלוטין, אך מנצלות יחד את כוח הקנייה המשותף שלהן ואת קשרי הספקים שלהן, ומצליחות להביא למימוש הפוטנציאל של כל אחת מהן.

חברת “Algo Wix”

אחד המיזמים המצליחים ביותר בהם בחר משה צוק להשקיע פונה לאחד הקהלים הכי מתפתחים וגדלים בימינו – החברה עוסקת בפיתוח ובייצור משאפים רפואיים עבור צרכני הקנביס הרפואי, ובאמצעותם ניתנת להם האפשרות לווסת ולמנן את כמות התרופה שהם צורכים.

חברת “Samsara Luggage”

מיזם נוסף שבו משה צוק בחר להשקיע שייך לחברה שמפתחת מזוודות חכמות, שבאמצעות חיבור לאפליקציה מאפשרות לעקוב אחריהן ולאתר אותן במקרה של אבדן. בנוסף, המזוודות החכמות הללו כוללות תאורה, ומאפשרות להטעין מכשירים ניידים. החברה החלה להיסחר לאחרונה בבורסה בארה”ב.

מיזמים חברתיים ותרומה לקהילה

משה צוק מקדיש את פעולותיו גם לקהילה ולדור העתיד במטרה להביא לחברה שוויונית יותר, שמעניקה שוויון הזדמנויות לכל אדם. במסגרת תרומתו לקהילה תרם 1/2 מיליון ש”ח להקמתה של “יחידת קלרה”, יחידה בצה”ל שהוקמה בשיתוף עמותת “יד לילד המיוחד”, שמובילה את פרויקט “גדולים במדים”. יחידת קלרה נוסדה במטרה לגייס נערים ונערות על הספקטרום לשירות צבאי מלא, כך שיוכלו לתרום למדינה וגם לרכוש מיומנויות, שיכינו אותם לחיים באזרחות מיד עם תום השירות.

כשכל עסקיו ממשיכים להתרחב באופן עקבי ממשיך משה צוק לאתר יזמים ישראלים צעירים, שחסר להם ההון למינוף רעיונות חדשניים ופורצי דרך. התנאי לכניסתו כמשקיע ושותף היא שהיזם יהיה מלא תשוקה להצלחה, חריצות ושהמוצר שלו יהיה חדשני וכזה שפונה לקהלים רחבים שזקוקים לו.