Site icon מקומונט גבעת שמואל

מהי חשיבותו של רואה חשבון לעסק שלך?

בהגיענו להקים עסק חדש בישראל, הרי שלדבר נלווים פרפרים בבטן והתרגשות עצומה. אך לצד זאת, רבים מן העצמאיים והעצמאיות החדשים עושים זאת תוך שהם מודעים גם לנתונים העגומים של המציאות העסקית קרוב לשמונים אחוזים מכלל העסקים, נסגרים במהלך השנה עד לשנתיים הראשונות לקיומם.

לרוב, הדבר קורה בשל ניהול עסקי שגוי הנשען ברובו על אלמנטים פיננסיים-חשבונאיים שונים לרבות ניהול ההוצאות וההכנסות, וכן ההתנהלות אל מול רשויות המס השונות.

מבלי שישנם אמצעי בקרה הולמים, בעל או בעלת העסק משולים לאדם הנוהג עם עיניים עצומות. היעד אולי נמצא באופק, אך הדרך אליו איננה נראית ורצופה במכשולים.

מהו תפקידו של רואה החשבון?

לרוב, תפקידם של משרדי ראיית חשבון נתפס כמהותי בכל הנוגע לעריכתם והגשתם של דו”חות תקופתיים מהותיים לרבות הצהרת ההון והדו”ח השנתי. יש אף שיאמרו כי רק לשם שירותים אלוף, מומלץ לשכור את שירותיהם של רואי חשבון ותו לא.

ועם זאת, המציאות מלמדת כי מעורבותה העקבית של פירמת ראיית חשבון איכותית בפעילותו של העסק, יכולה להבטיח רבות את הצלחתו, ולסלול את הדרך יחד עם בעל או בעלת העסק, אל עבר היעדים העסקיים.

ייעוץ מס לעסקים

ביקורת מטעם רשויות המס אשר מעלה אי אלו ספקות באשר לאמיתות הנתונים המשוקפים על-ידי בעל העסק, יכולה לגרור עמה קנסות חריפים וסנקציות קשות.

לאור זאת, אחת מפעולותיו הניכרות ביותר של משרד ראיית חשבון באה לידי ביטוי בתחום המיסוי. רואה החשבון עורך יחד עם לקוחותיו תחזית הכנסות והוצאות, ועל-פיה מכתיב את גובה התשלומים אל רשויות המס.

בדיקות שכאלו, יכולות גם להתגלות כמועילות וחסכניות, כאשר ‘טריקים’ שונים אשר עודם עונים על הנדרש בחוק, יכולים לסייע רבות בהפחתת תשלומי המס, וביצירת תמהיל נכון יותר עבור התנהלותו התקציבית של בית העסק.

קרדיט תמונה: FREEPIK

חיסכון בזמן

בסופו של יום, כאשר אנו ניגשים לנהל בית עסק, הרי שחשוב שנוכל להתפנות אליו ורק אליו מבחינה מקצועית ומנטלית.

ניהול בית עסק מביא עמו ניהול לקוחות, ניהול עובדים, ניהול מכירות וכן יצירת יעדים עסקיים חדשים. כאשר בעל או בעלת העסק נדרשים גם לנהל את ענייניהם החשבונאיים, הרי שהדבר עלול לגזול את זמנם, ולהביא להאטה בצמיחה.

בהביאכם את האחריות בניהולו הפיננסי של בית העסק, אל עבר משרד רואי חשבון מיומן, הרי שאתם חוסכים בזמן, וכן חוסכים באנרגיות.

כל בעל ובעלת עסק יכולים להעיד כי העלות השולית בגין שירותיו של משרד רואי החשבון, בהחלט הצדיקה את עצמה, וסייעה להתנהלות פיננסית נכונה ובריאה יותר.

איש מקצוע להתייעץ עמו

לבסוף, כאשר ישנו איש מקצוע להתייעץ עמו, הרי שישנה אוזן קשבת לקבלת החלטות בזמן אמת. 

לעתים, קבלת ההחלטות דווקא בזמן אמת, היא מבין האלמנטים החשובים ביותר מבחינת השירות הניתן על-ידי משרד ראיית חשבון.