Site icon מקומונט גבעת שמואל

מהי סכין המטבח המושלמת?

אוהבים לבשל ולהכין מטעמים טעמים? אם כך אתם בוודאי מעריכים את כלי המטבח האיכותיים. אלו אשר מחזיקים מעמד במשך שנים ארוכות, עובדים ללא תקלות ומאפשרים לכם נוחות ויעילות במטבח.

אחד מכלי המטבח החשובים הוא סכין המטבח. למעשה ישנן סכינים מסוגים שונים בהם אנו משתמשים – ישנן סכינים בעזרתם נחתוך לחם, ירקות, דגים ובשר. סכין חדה ואיכותית מאפשרת לכם לבצע את עבודות המטבח בקלות ולא להילחם בנתחי הבשר. הסכין הטובה מעניקה לכם הרבה יותר מנוחות ויעילות. למשל מי שרוצה להגיש ארוחות שגם נראות מקצועיות ומגרות, רוצה סכין חדה המאפשרת לחתוך את הבשר מבלי שהוא יתפרק ויהפוך לגוש לא אסתטי.

פנינו אל חנות כלי מטבח בירושלים וביקשנו מהם קצת הסברים על הסכינים וכיצד לבחור אותן. בחנות שמחו להסביר לנו על סוגי הסכינים ואופן השימוש.

צילום: pexels

הכירו את סוגי הסכינים

הדבר הראשן שצריך להבין הוא שלסכינים ישנם שימושים שונים. בהתאם למטרת השימוש של הסכין, כך היא גם מעוצבת. זהו אינו מקרה שהסכינים נראות שונות מאוד אחת מהשנייה.

אם אתם מחפשים סכין מטבח המשמשת לחיתוך בשר, מקובל להשתמש בסכין בעלת להב משולש. לסכין זו ישנו יתרון בפירוק עצמות.  אך מצד שני זוהי אינה הסכין האידאלית עבור חיתוך סלט הירקות. גם כאן ישנה חשיבות רבה לאיכות הסכין. סכין שאינה טובה עלולה להקשות על חיתוך ירקות רכים, כמו עגבנייה וגם ירקות קשים כמו למשל גזרים. הסכין המתאימה ביותר לצורך הכנת סלט הירקות שלכם היא סכין חדה בעלת צורה מלבנית. בעזרת סכין שכזו תוכלו לחתוך את הירקות במהירות ובקלות וברמת דיוק רבה. כך תוכלו לקבץ את הסלט הקצוץ דק שכולם אוהבים.

ולמה משמשות הסכינים בעלות הלב המשונן? סכינים אלו הן הסכינים האידאליות לצורך חיתוך לחמים. הן מותאמות במיוחד למרקם של הלחם ויכולות להתאים ללחמים רכים וקשים. בעזרתן ניתן לחתוך פרוסות דקות ויפות.

צילום: pexels

מי שמרבה לבשל ולארח, מי שאוהב את עבודות המטבח ורואה במטבח מקום ליצירה וביטוי עצמי חייב את שלושת הסכינים הללו.

האם צורת הסכין זה הכל?

אמנם לכל סכין יש את המבנה שלה המותאם לצורת השימוש. אך לא כל הסכינים הן בעלות אותה האיכות. בוודאי שמתם לב ששפים מקצועיים לוקחים מאוד ברצינות את הסכינים שלהם. בהתאם לכך הם קונים אותם בחנויות המתמחות בנושא, ולא בסופרמרקט שליד הבית.

אם אתם מחפשים סכינים איכותית לשימוש ביתי, אך מבלי להוציא סכומים גבוהים, סכיני ויקטורינוקס יכולות לעשות את העבודה.

ולבסוף, צריך גם לדעת כיצד לשמור על סכיני המטבח. הקפידו להשתמש בסכין בהתאם למטרתה. אם זוהי סכין המיועדת לירקות, הימנעו מחיתוך בשר עם עצמות. לאחר השימוש נקו את הסכין ויבשו אותה במטלית. אל תשאירו סכין רטובה להתייבש לבדה. כמו כן הימנעו ממגע של הלהבים אחד בשני, בשביל זה ישנו מעמד סכינים.