Site icon מקומונט גבעת שמואל

מהם ההבדלים בין מחולל חמצן נייד ונייח?

האם אתם סובלים ממחלות בדרכי הנשימה כמו מחלות ריאה חסימתיות? האם הרופא המליץ לכם לאחר סבב בדיקות להתחיל להשתמש במחולל חמצן? הידעתם כי ישנם שני סוגים עיקריים של מחוללי חמצן – ניידים או נייחים?

כדי ללמוד ולדעת מהם ההבדלים בין מחוללי חמצן נייחים ומכשירים הניידים הכנו עבורכם כתבה מקצועית ומקיפה שתעשה לכם סדר בנושא ותסייע לכם לבחור במחולל חמצן המתאים ביותר עבורכם.

מידע כללי על מחוללי חמצן

מחוללי חמצן נייחים וניידים מהווים פיתוח מתקדם וחדשני יותר של מכונת הנשמה. עם זאת, מחוללי חמצן אינם מיועדים להחליף מכונות הנשמה כיוון שמטרתם לסייע לחולים הסובלים ממחלות ריאה חסימתיות כמו COPD ובבעיות רפואיות נוספות בכלי הנשימה. מחוללי חמצן משפרים משמעותית את איכות חייהם של החולים הסובלים ממחלות ומבעיות נשימה שונות, הם מתאימים במיוחד לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם ריאתי, מפיברוזיס ריאתי, מתסמונת דום נשימה ועוד. כמו כן, המכשירים מתאימים לילדים ובני נוער הסובלים מ-CF.

הבדלים עיקריים בין מחוללי חמצן נייחים וניידים

כאמור, ישנם שני סוגים עיקריים של מחוללי חמצן המתאימים לשימוש ביתי – מכשיר נייח או מכשיר נייד. מחולל חמצן נייח מיועד לשימוש ביתי אך לא רק, כיום ניתן לראות את מחוללי החמצן גם בבתי חולים, במרכזי רפואה שונים, בבתי אבות ועוד. מחולל חמצן נייח מחייב חיבור קבוע לרשת החשמל הביתית, עם זאת הדגמים המתקדמים מצוידים גם בסוללה נטענת כדי לספק את האנרגיה הנדרשת להפעלת המכשיר אם יש הפסקת חשמל.

אשת הנשיא, נחמה ריבלין ז”ל אוחזת במחולל חמצן נייד שליווה אותה לכל מקום. צילום: מארק ניימן, לע”מ

דגם איכותי של מחולל חמצן נייחד מגיע עם גלגלים לכן ניתן לנוע ברחבי הבית ללא קושי וליהנות מאיכות חיים טובה יותר. את המכשיר נהוג להתקין בסמוך למיטת החולה, לכן כדאי לבדוק את עוצמת הרעש לפני רכישת או הזמנת דגם זה או אחר.

מחוללי חמצן נייד נחשבים כיום לפתרון המועדף בקרב החולים וכל מי שצריך להשתמש במכשיר באופן קבוע או זמני. המכשיר הנייד מגיע במידות קומפקטיות ובמשקל קל, לכן אפשר לצאת עם המכשיר מהבית, להתנייד ללא הפרעה או מגבלה מסוימת, ואפילו אפשר לטוס לחו”ל, לצאת לחופשות, לבקר קרובי משפחה וחברים, ללכת לסידורים שונים כמו קניות, לבלות בחוץ ועוד.

כדאי לדעת כי בדורות הקודמים של מחוללי החמצן לשימוש ביתי היו הבדלים משמעותיים יותר בין הדגמים הניידים לנייחים. רבים בחרו במחוללי חמצן נייחים שנחשבו עד לפני מספר שנים לאמינים ולאיכותיים יותר, אך כיום מחוללי החמצן הניידים אינם נופלים באיכותם, באמינותם ובעמידותם של מחוללי החמצן הנייחים.

כמובן שמחולל חמצן נייד נחשב למועדף בקרב מרבית החולים והמשתמשים הזקוקים למכשיר, בעיקר בגלל הניידות שהמכשיר מאפשר, בעוד שמחולל חמצן נייח מאפשר לחולה להסתובב רק בבית, אך לא לצאת החוצה. מומלץ להזמין את המכשיר מחברה מוכרת המשווקת מכשור רפואי איכותי ומתקדם.