Site icon מקומונט גבעת שמואל

מהם החוגים הפופולריים לילדים?

היכרות עם רשימת החוגים שהילדים הכי אוהבים יכולה לעזור להורים למצוא להם פעילות מהנה לשעות הפנאי. מתלבטים בין האפשרויות? הנה כמה הצעות שכדאי לכם לשקול

ילדים צריכים פעילות לשעות הפנאי והתפקיד שלנו כהורים הוא למצוא משהו שיאתגר, יעניין וכמובן יעייף אותם. פעילויות מן הסוג הזה יכולות ללוות את הילדים לכל אורך השנה ולסייע להם בהתפתחות מוטורית וקוגניטיבית. באותה הזדמנות, הן גם מעניקות לנו קצת חופש ומאפשרות לבני זוג להשלים זמן איכות משותף.

אז מה הילדים הכי אוהבים לעשות בשעות הפנאי שלהם? הנה כמה חוגים פופולאריים שייתנו רעיונות להורים המתלבטים:

  1. שחייה

חוג שחיה לילדים פופולארי בכל רחבי העולם אך זוכה לביקוש גבוה בעיקר במדינות עם אקלים חם כמו ישראל. היות ואנחנו גם ככה מבלים את רוב הקיץ בים, אין פלא שהילדים מתחברים לפרקטיקה של השחייה ורוצים לדעת איך לבצע אותה. בנוסף, חוגי השחייה מתמקדים בטכניקה נכונה לילדים וכך מלמדים אותם כיצד לנשום גם מחוץ למים.

  1. נגינה

שיעורי נגינה פופולאריים מכפי שנהוג לחשוב והסיבה העיקרית לכך היא שכל ילד יכול למצוא כלי שמתאים לו. אם כוללים את כלי הנגינה תחת קטגוריה אחת, אפשר להבין מדוע מדובר בברירת המחדל של ילדים והורים כאחד. בפועל, הביקוש הכי גבוה הוא לחוגים שעוסקים בכלי נגינה פופולאריים ובהם גיטרה, פסנתר ותופים ויש גם ילדים שמרגישים חיבור לכלים מיוחדים כגון צ’לו, כינור וקונטרה בס.

  1. ריקוד

חוגי ריקוד מתאימים לבנים ובנות והם מומלצים על ידי אנשי מקצוע. בעזרת החוגים ניתן לחדד את חוש הקצב אצל הילדים ולעודד אותם לבצע פעילות גופנית. בניגוד לחוגים אחרים, את הריקוד הילדים יכולים גם להביא לידי ביטוי על בסיס תחומי העניין האישיים שלהם. כל מה שצריך לעשות הוא למצוא מורים טובים לריקוד ולתת לילדים תחושת ביטחון בשיעורים הראשונים.

צילום: Pixabay
  1. הולה הופ

חוגי הולה הופ לוקחים את העניין של ריקוד צעד אחד קדימה ומוסיפים חישוק. זה קודם כל חוג שמיועד לכל הגילאים ומכאן גם נובעת הפופולאריות שלו, אך אופציה מעולה לשלב בין תרגילים בסיסיים, תרגילי קואורדינציה וחיבורים. השאיפה היא לבנות בסיס עבור התרגילים המתקדמים ולתת לילדים להתנסות בהפעלת חלקי הגוף השונים שלהם בשילוב עם החישוק. את התוצאות רואים במופע הסיום וחשוב להגיע עם מצלמה.

  1. כדורגל

אף רשימה של חוגים פופולאריים לילדים לא תהיה שלמה בלי כדורגל. הספורט הכי מוכר בעולם מתחיל אצל ילדים בגיל צעיר והם מתנסים בו באופן עצמאי, בבתי ספר או בחוגים רשמיים. מבחינת ההורים, חוגי כדורגל הם גם דרך טובה לחשוף את דור העתיד לקבוצות מסוימות ובעזרתם ניתן לעודד את הילדים לצאת מהבית. בשורה התחתונה, זה מה שחשוב גם להורים וגם לילדים בגילאים שונים.