Site icon מקומונט גבעת שמואל

מהן הסיבות להשמנת יתר

השמנה ידועה כגורם מוביל למחלות כגון דום לב, שבץ, סוכרת ועוד. בעת הזו, ראוי לציין שהשמנת יתר מסתמנת כאחד הגורמים המרכזיים לסיבוכים המתורגמים לתמותה מנגיף הקורונה. מדוע כל כך קשה לנו לשנות את המצב? האם זה קשור רק לספורט ולאוכל, או שיש גורמים נוספים אשר משמעותיים לא פחות? ושאלת מיליון הדולר, מה ניתן לעשות אם אנחנו מרגישים שכבר ניסינו הכל?

מה מוגדר כהשמנה ומדוע קשה כל כך להתמודד איתה?

אכן, השמנת יתר היא מצב קשה לשינוי, וזאת משום שהיא תוצאה של המערכת הגנטית שלנו, וכן של הרגלים שלעיתים מלווים אותנו שנים ארוכות ואף  לפעמים מילדותנו בבית. הדבר נכון במיוחד לילידי טרום שנות ה-2000, אז השיח על השמנה והקניית הרגלים בריאים בקרב ילדים היה כמעט ולא קיים, באך עשוי באותה קלות להיות נכון לנערות ונערים מתבגרים מהשנים האחרונות.

כדי לעשות מעט סדר בדברים, נבקש להדגיש כיצד נוצרת השמנה. ההסבר הפשוט ביותר, כשסך הקלוריות שאנחנו צורכים עולה על סך הקלוריות שאנחנו שורפים, נוצר עודף קלורי המתורגם לשומן, המצטבר עם הזמן. אף שרובנו ככולנו יודעים שהשמנה היא תוצאה של משקל עודף, ברפואה מוגדרת השמנת יתר בצורה מורכבת יותר, המסתמכת על יחס משקל – גובה הנחשב לתקין.

תמונה: canva

אם שמעתם על מדד ה-BMI, למעשה זה בדיוק מה שהוא. ה-BMI מחושב לפי המשקל בקילוגרמים חלקי הגובה במטרים בריבוע, כאשר חריגה מ-BMI תקין נחשבת השמנה, וחריגה משמעותית נחשבת השמנת יתר. כדי לא לסבך עם דוגמאות, תוכלו פשוט לבדוק את ה-BMI שלכם אצלנו כאן בראש הדף או במחשבון, שם תוכלו גם לקבל הסבר מדויק על התוצאה שיצאה לכם.

אחרי שהבנו, מה ניתן לעשות?

אם כן, יש מספר דרכים להתמודד עם השמנה. לאנשים הרזים סביבנו תמיד קל לומר מהצד “מה הבעיה? פשוט תתחילו להתאמן ותאכלו פחות”, אולם אמירה זו מבטאת חוסר הבנה והיכרות עם הגורמים להשמנה, ועם ההתמודדות הנדרשת בפועל מאנשים המבקשים להוריד במשקל.

כמובן שכל תהליך טוב שיהיה מלווה בהתאמת התפריט למטרה, וכן בהגברת ההוצאה הקלורית היומית, אולם כיום לא די בכך. חשוב להקפיד על מחזורי שינה באורך תקין ובאיכות גבוהה, ומומלץ לערב את הטכנולוגיות החדשניות הקיימות היום, לצד שיטות ייחודיות המתאימות לעבודה עימן.

אין מדובר בהליכים פולשניים, בניתוחים או בדיאטות רעב, אלא בשילוב שימוש בתרופות מרשם שהובאו לאישור בהליך תקין ושגרתי במנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), וכן במשרד הבריאות במדינת ישראל.

מניסיוננו העשיר במרפאה לטיפול בהשמנה אנחנו יודעים לומר שהליכה בדרך זו מורידה את המעמסה הנפשית הכרוכה בהליך הירידה במשקל, וכמובן מונעת כאמור ניתוחים ואת הסיכונים הכרוכים בהם. נטילת התרופות לצד שילוב מאפיינים של אורח חיים בריא מביאה להצלחה באחוזים אדירים, ומוציאה לפועל את התכלית שלשמה קמה המרפאה – שיפור חייהם של אנשים המותשים משלל הדרכים שכבר הציעו להם בעבר, והתגלו כלא מועילות.

רוצים לשמוע יותר? הגעתם לנקודה בחיים שבה החלטתם להתחיל בהליך וברצונכם להגדיל את אחוזי ההצלחה שלו משמעותית? צרו איתנו קשר בוואטסאפ דרך לחיצה כאן, ונשמח לייעץ ולעזור לכם בצורה אישית, כך שתוכלו להבין האם שילוב תרופות מרשם יכול לעזור לכם להגיע למטרה הגדולה שלשמה אתם מתגייסים.