Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה אתם מפספסים בקידום העסק באינטרנט

כל בעל עסק בימינו מבין את החשיבות של אתר האינטרנט. הקלישאה ”אם אתה לא שם אתה לא קיים“ נאמרה לא מעט פעמים. אך כיום היא רלוונטית מתמיד.

כל החלטה עסקית של צרכן קשורה בצורה זו או אחרת לאינטרנט. לקוח המחפש מסעדה לבלות בה, מוסך לרכב או כל שירות אחר, תמיד נעזר באינטרנט. לפעמים זה לצורך בירור מידע על מוצר. לפעמים זה לצורך מציאת הוראות הגעה אל העסק ובמקרים רבים אפילו ביצוע רכישה באמצעות האינטרנט.

אז כולנו מסכימים שמי שלא נמצא באינטרנט, פשוט לא קיים מבחינתם של הצרכנים. אך האם הקמת אתר מבטיחה לכם הצלחה? הקמת האתר אמנם הכרחית, אך בפני עצמה לא תחשוף אתכם בפני שוק הלקוחות. השוק תחרותי מאוד וכל עסק בכל תחום מחזיק באתר אינטרנט. על מנת להגיע לתודעת הלקוחות עליכם לקדם את האתר.

איך מגבירים מכירות באינטרנט? צילום: Pixabay

שיווק ממומן – איפה לרכז את המאמצים?

בעלי עסקים משקיעים משאבים רבים לצורך קידום האתר במנועי החיפוש. מאמצי הקידום כוללים קמפיינים ממומנים, תוכן פרסומי, קישורים מאתרים אחרים ועוד מאמצים לצורך קידום אורגני. איננו מזלזלים בצעדים אלו, יש להם חשיבות רבה. אך אתם יודעים איך לפעמים אנו מחפשים רחוק משהו שבעצם נמצא ממש מתחת לעיניים שלנו? לפעמים לא צריך לחפש רחוק – לפעמים יש לנו את הפתרון קרוב אל הבית ובמחיר זול.

זהו בעצם העיקרון מאחורי קידום אתרים לוקאלי – הוא מציע לכם פתרון זול ואפקטיבי, וגם מאפשר לצרכן הפוטנציאלי למצוא את מה שהוא צריך ליד הבית.

קידום אתרים לוקאלי

מנועי החיפוש מבינים שכאשר לקוח מחפש חנות פרחים, פיצרייה או כל עסק אחר, הסבירות הגבוהה ביותר היא שהלקוח מחפש שירות באזור מגוריו, או האזור שבו הוא נמצא. הרי יש מאות פיצריות בעולם, אך כאשר אדם יושב בגבעת שמואל ורוצה להזמין פיצה, לא מעניינת אותו הפיצרייה בטבריה, ירושלים או שיקגו. גם אם הצרכן לא ציין בשורת החיפוש כי הוא מחפש פיצרייה באזור מגוריו, מנוע החיפוש יודע לזהות היכן נמצא הגולש ולהתאים עבורו את תוצאות החיפוש. אתם יכולים לראות זאת בקלות אם תריצו חיפוש כאשר אתם נמצאים בבית, או במקום העבודה – תוצאות החיפוש אינן זהות.

גם חנות מקומית צריכה קידום באינטרנט. קניון הגבעה. צילום: מקומונט גבעת שמואל

אחד הצעדים הבסיסיים לקידום אתרים הוא רישום העסק ב“גוגל העסק שלי“, פעולה פשוטה שאינה עולה כסף ותורמת לקידום האתר בצורה יוצאת דופן. אך שימו לב – גם אם העסק שלכם מעניק שירותים בפרישה ארצית, עדיין לא כדאי לכם לזנוח את הקידום הלוקאלי. לצורך כך יש לבנות אסטרטגיית קידום אתרים המקשרת את האתר לאזורים גאוגרפיים שונים, אחרת העסק שלכם ידחק על חשבונם של העסקים המקומיים.

קידום לקהל מקומי – גם בלי חנות פיזית

ומה לגבי קידום חנות וירטואלית? רבים שואלים האם ניתן לקדם חנות ווירטואלית באמצעות קידום לוקאלי. אם החנות שלכם כוללת גם נקודת מכירה פיזית, בהחלט תוכלו להיעזר בגוגל העסק שלי על מנת לעשות זאת. אך גם ללא גוגל העסק שלי, מקדמי אתרים יכולים לנקוט בשיטות שונות על מנת לקדם את החנות באזורים גאוגרפיים שונים במקביל.