Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה היא הדפסה על קנבס ולמה היא משמשת?

בין אם אתם אמנים צעירים או ותיקים, או סתם רוצים לתת מתנה יפה ומשמעותית למישהו אהוב – הדפסה על קנבס הפכה לפופולרית מאוד בשנים האחרונות. אבל מה היא בעצם הדפסה על קנבס?

ההיסטוריה של הקנבס

בד הקנבס הוא בד חזק מאוד הארוג בצורה גסה והשימוש המקורי בו היה בכלל כמפרשים לספינות ולאוניות. השימוש הראשון לצרכים אמנותיים בבד הקנבס היה במאה ה-14 כאשר היו מציירים עליו בצבעי שמן ואת הציור היו מצפים בחומר שהיה נקרא ג’סו (gesso) שמטרתו הייתה למנוע מן הצבע לחלחל אל סיבי האריג. תחום ההדפסה על קנבס החל לצבור תאוצה החל משנת 1990 בעקבות ההתקדמות בטכנולוגיות ההדפסה והנגשת המדפסות לקהל הרחב.

השימושים של הדפסה על קנבס כיום

כיום הדפסה על קנבס היא נפוצה מאוד, ורבים בוחרים להדפיס תמונות על בד הקנבס ולתלות בבית. כמו כן, מדפיסים גם ציורים פופולריים לצרכים דקורטיביים. הדפסה על קנבס נעשית בטכנולוגיה של התזה של הצבעים על הבד, ולאחר שהוא נמתח על מסגרת של עץ מכסים אותו בחומר שמונע חמצון וריקבון של הבד. הדפסה של תמונה על קנבס כמתנת יום הולדת או מתנת יום נישואים הן מתנות מקוריות ויפות שלוכדות בתוכן רגעים יפים עם האהובים שלכם.

מדוע הדפסה על קנבס הפכה לכל כך פופולרית?

ראשית, קנבס הוא בד חזק מאוד שנשמר לאורך זמן, ולכן הדפסה על קנבס נחשבת למאוד איכותית. כמו כן, ציור או תמונה על קנבס הם שוברים את הקונבנציה של תמונה רגילה או ציור בתוך מסגרת, ונראים יותר מודרניים ומושכים.

דברים שחשוב לדעת בטרם מבצעים הדפסה על קנבס

החלטתם להעלות תמונה שצילמתם על קנבס? או אולי ציור שציירתם? מדהים! אבל אל תפנו לכל בעל מקצוע שמבצע הדפסה על קנבס. חשוב שבד הקנבס יהיה עשוי מחומרים איכותיים ועמידים ושאיכות העבודה תהיה גבוהה גם כן. חשבו על ציור או תמונת קנבס שראיתם בעבר ונסו לברר מי אחראי להדפסה שלה. אם אתם לא מצליחים לחשוב על אחד כזה, בצעו סקר שוק. חפשו בגוגל “הדפסה על קנבס” ועברו בין מס’ של אתרים של מס’ עסקים. תראו עבודות לדוגמה והשוו מחירים. כמו כן, חפשו גם המלצות ברשתות החברתיות ושאלו חברים, משפחה ומכרים.

אל תתפתו ממחיר נמוך, מכיוון שמחיר נמוך מעיד גם על איכות חומרים נמוכה. לעתים עדיף לשלם יותר ולקבל תוצר איכותי שיחזיק לאורך זמן מאשר לשלם פחות ולהתבאס בעתיד. איכות עבודה ירודה תיראה גם על הציור או התמונה עצמה בצבעים לא אחידים או לא מהימנים למקור, ובאופן כללי איכות עבודה ירודה היא דבר שניכר בנראות המוצר. אל תתפשרו והביאו לאהוביכם או לעצמכם מתנה יפה ואיכותית שכל אחד היה רוצה לקבל.