Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה זה ביטוח שריפה?

ביטוח שריפה מכסה נזקים והפסדים שנגרמים כתוצאה משריפה. רוב הפוליסות כוללות צורה כלשהי של הגנה מפני שריפות, אבל בעלי בתים יכולים לרכוש כיסוי נוסף אם רכושם אבד או ניזוק בגלל שריפה. רכישת ביטוח שריפה מסייעת לכיסוי עלויות החלפה, תיקון או שחזור של נכס מעל המגבלה שקבעה פוליסת ביטוח הרכוש.

פוליסות ביטוח שריפה מכילות בדרך כלל אי הכללות כלליות כגון מלחמה, סיכונים גרעיניים וסכנות דומות.

למה כדאי לרכוש ביטוח שריפה בנוסף לביטוח דירה ומשכנתא?

ביטוח דירה מעניק למבוטחים כיסוי כנגד אובדן או נזק לבתיהם ולרכושם. זהו ביטוח שמשמש להגנה ע פנים הבית והשטח החיצוני, כמו גם על נכסים בתוך הנכס. הפוליסה עשויה לכסות גם פציעות שנגרמות לאנשים במהלך שהותם בבית.

אם יש לכם משכנתא, יש סיכוי גבוה שהגוף שמלווה משכנתאות לא יאשר את ההלוואה שלכם אם הנכס שלכם אינו מכוסה. גם אם זו אינה דרישה, מומלץ להגן על עצכם. קיימות צורות נוספות שניתן לרכוש, כולל ביטוח שריפה.

מה מכסה ביטוח שריפה?

ביטוח שריפה מכסה את המבוטח כנגד אובדן שנגרם במהלך שריפה או נזק ממספר מקורות. אלה כוללים שריפות שמקורן בחשמל, כגון חיווט פגום ופיצוצי גז, וכן אסונות שנגרמים כתוצאה מברקים ואסונות טבע.

רוב הפוליסות מספקות כיסוי ללא קשר לשריפה, שמקורו בתוך הבית ובשטח החיצוני. מגבלת הכיסוי תלויה בסיבות השריפה. הפוליסה מחזירה למבוטח כספים על בסיס עלות החלפה או על בסיס ערך מזומן בפועל בגין נזקים.

Pixabay

מה קורה במקרה של הרס מוחלט?

אם הבית נהרס כליל, חברת הביטוח עשויה להשיב את שווי השוק הנוכחי של הבית. ברוב המקרים, ביטוח שריפה מעניק פיצוי בשווי שוק בגין אובדן נכסים, כאשר סך התשלום מוגבל בהתבסס על הערך הכולל של הבית.

אם, למשל, פוליסה מבטחת בית בסכום של 350,000 ₪, התכולה מכסה בדרך כלל לפחות חמישים עד שבעים אחוזים מערך הפוליסה, או בטווח שבין 175,000 ל-245,000 שקלים. פוליסות רבות מגבילות את סכום ההחזר המכסה פריט יוקרה כגון יצירות אמנות, תכשיטים, זהב ובגדי מותגים.

שיקולים מיוחדים

מבוטחים צריכים לבדוק את שווי הבית מדי שנה כדי לקבוע אם יש צורך בהגדלת סכום הכיסוי של ביטוח שריפה. לא ניתן לקבל ביטוח בשווי גבוה יותר משווי הבית. חברות ביטוח עשויות להציע פוליסות עצמאיות עבור פריטים נדירים, יקרים ובלתי ניתנים להחלפה, שאחרת אינם מכוסים בביטוח שריפה רגיל.

חלק מהפוליסות הסטנדרטיות של ביטוח דירה כוללות כיסוי לשריפה, אבל יתכן שהכיסוי אינו נרחב מספיק עבור בעלי בתים מסוימים. אם פוליסת ביטוח אינה כוללת כיסוי לנזקי שריפה, יתכן שיהיה צורך לרכוש ביטוח שריפה נפרד, במיוחד אם הנכס מכיל פריטים בעלי ערך שלא ניתן לכסות בכיסוי רגיל.

אחריות חברת הביטוח מוגבלת על ידי שווי הפוליסה ולא על ידי היקף הנזק או ההפסד שנגרם לבעל הנכס.