Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה זה התחדשות עירונית? 

התחדשות עירונית הינה תהליך המביא לחידוש מבנה רעוע וישן כך שהוא יהפוך למבנה בטיחותי , מחוזק ומודרני. התחדשות עירונית מהווה פוטנציאל לרווח משמעותי עבור הדיירים ועבור היזם.  הדיירים מרוויחים מגורים במבנה בנראות חדשנית ומשופצת המעניקים חוויית מגורים משופרת, בנוסף פעמים רבות היזם מוסיף לבניין מעלית, ומגדיל את הדירות בחדר או במרפסת. כל אלו מביאים לעלייה בערך הנכסים בבניין וגם כאמור לשיפור משמעותי באיכות החיים וברמת המגורים.

היזם מצידו מרוויח בפרויקט של התחדשות עירונית את האפשרות למכור את הדירות שהוסיף לבניין. כך שהתחדשות עירונית היא בהחלט ווין ווין סיטואיישן, ולרוב כל הצדדים, היזם והדיירים – יוצאים מרוצים ומורווחים.

סוגים של התחדשות עירונית

תמ”א 38

תמ”א הינו ראשי תיבות של המילים תוכנית מתאר ארצית, תוכנית זו יועדה במקורה לחזק מבנים מפני רעידות אדמה. כיום קיימים תקני בטיחות הנדסיים המחייבים כל מבנה לעמוד בהם, אולם קיימים מבנים רבים שנבנו טרם היכנס התקנות לתוקף. וזו היתה המטרה הראשונית של תמ”א 38, היזם מספק לדיירים חיזוק המבנה מפני רעידות אדמה, שיפוצו, הגדלת דירות, הוסת מרפסות לדירות ומעלית לבניין בהתאם לחוזה הנחתם בין היזם לדיירים, ואילו היזם בונה דירות נוספות בבניין ומוכר אותן.

ביצוע תוכנית תמ”א 38 בבניין דורשת את הסכמתם של לפחות 80% מהדיירים. 

פינוי בינוי

בשונה מתמ”א 38 בו מתבצע חיזוק של המבנה הקיים בהתאם לתקנות הנדסי לעמידות בפני רעידות אדמה. פינוי בינוי הינו תהליך בו הבניין הישן נהרס ובמקומו מוקם בניין חדש לחלוטין. גם לצורך ביצוע פינוי בינוי נדרשת הסכמתם של  80% לפחות מהדיירים. בדרך כלל בתוכניות של פינוי בינוי היזם מוסיף דירות ביחס של 1 ל 3, זאת אומרת: על כל דירה הוא בונה 3 דירות (דירות להשכרה בגבעת שמואל). 

יזם אמין קריטי להצלחת הפרויקט

אם אתם מתעניינים בביצוע תמ”א 38 או פינוי בינוי בבניין שלכם, חשוב לבחור ביזם אמין, שיוביל את הפרויקט בשקיפות, יסודיות ואכפתיות , כך שתקבלו את מלוא התמורה ותסיימו את התהליך מרוצים. 

למידע נוסף >> https://merkaz-nadlan.co.il/