Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה זה קישורים חיצוניים ואיך הם יעזרו לאתר שלך להתקדם?

קישורים חיצוניים הם אחד משלושת הגורמים החשובים ביותר בתהליכי קידום אתרים, אבל בעלי אתרים רבים בכלל לא מודעים לזה. למעשה, אפשר לקדם את האתר גם בלי קישורים חיצוניים, אבל אז מדובר בתהליך איטי מאוד וסיזיפי, שיכול להימשך זמן רב.

אז מה זה בדיוק קישורים חיצוניים? איך זה עובד ולמה זה חשוב לאתר שלכם?

למה אתם לא יודעים על קישורים חיצוניים?

קידום אורגני בגוגל הוא אחד הנושאים הכי מדוברים בשנים האחרונות ברשת ולכן הרבה אנשים שאינם בעלי מקצוע בתחום בהכרח, יודעים לא מעט על הנושא, אבל דווקא הנושא של קישורים חיצוניים נשאר איכשהו נחלתם של בעלי המקצוע בלבד.

אולי בגלל שרק מקדמי אתרים מקצועיים יכולים באמת לתת את השירות הזה, בזכות כמה יתרונות שיש להם. בכל זאת, מדובר על בעלי מקצוע.

כתוצאה – בעלי אתרים רבים אינם מודעים ליתרונות של הכלי הזה ולא משתמשים בו.

אז קודם כל נסביר – מהם קישורים חיצוניים

מדובר על קישורים שמובילים לאתר שלכם, אבל נמצאים בתוך מאמרים, המתפרסמים באתרים חזקים, שיש בהם טראפיק גבוה. נשמע מסובך?

המטרה של הקישורים האלה היא לאו דווקא להוביל את הגולשים מאתר חזק אל האתר שלכם, אלא להראות לגוגל שהאתר שלכם מקבל אזכורים באתרים חזקים אחרים.

תמונה: Depositphotos

מבחינת גוגל, זוהי אינדיקציה לכך שמדובר על אתר איכותי ולכן גוגל מקדם אתרים כאלה בצורה יעילה יותר.

זה עובד בערך ככה:

  1. אתם או כותב התוכן שלכם, כותבים מאמר על נושא שקשור לאתר שמפרסם את הקישור לאתר שלכם
  2. אתם משלבים במאמר קישור לאתר שלכם, אבל בצורה שנראית טבעית ככל האפשר וכמובן קורה לנושא המאמר.
  3. אתם שולחים את המאמר לבעלים של האתר המפרסם והוא מעלה את המאמר לאתר שלו (בתנאי שהמאמר עונה על כל התנאים)
  4. גולשים באתר המפרסם יכולים להגיע לאתר שלכם דרך הקישור
  5. גוגל רואה שיש קישור לאתר שלכם באתרים אחרים – עם טראפיק גבוה, מתייחס לקישור הזה כאל המלצה להיכנס לאתר שלכם ולכן מעלה את הדירוג של האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

בתשלום או בחינם?

קיימת כמובן אפשרות שכותבי מאמרים של אתרים חזקים יכניסו קישור לאתר שלכם – כי הם אוהבים אותו, כי הם חושבים שהשירות ,או המוצר שלכם שווה אזכור, אבל האמת היא שרוב הקישורים האלה נכנסים לאתרים בתשלום.

אתרים חזקים, שבנו את עצמם מאפס והגיעו למצב שיש להם טראפיק גבוה, יכולים להרשות לעצמם לגבות כסף עבור סוג של פרסומת, שהם מפרסמים עבורכם.

האם קידום עם קישורים חיצוניים מתאים לכל אתר?

קישורים חיצוניים הם כלי מאוד אפקטיבי וחשוב לקידום אתרים. יחד עם זאת, מדובר על סוג של “המלצה בתשלום” המתפרסמת באתר אחר, עם טראפיק גבוה. בעלי האתר הזה כנראה עבדו קשה כדי להגיע למצב שיש להם טראפיק גבוה ואתרים אחרים רוצים לפרסם באתר שלהם מאמרים בתשלום ולכן לא יפרסמו תוכן שעלול לפגוע בדירוג האתר שלהם.

לכן, אם האתר שלכם לא ראוי להמלצה, הם כנראה לא ירצו לפרסם אותו וגם לכם זה לא יהיה כדאי, כי זה כמו להשקיע במוצר לא מוגמר ואז למכור אותו ללקוחות ולקבל עליו ביקורות גרועות שרק יפגעו לכם בעסק. אז מה זה אתר ראוי לפרסום?

הבדלים בין אתר שאפשר לפרסם לבין אתר שלא כדאי לפרסם

אתר בנוי טוב – שכדאי לפרסם

אתר בנוי טוב הוא אתר שיש בו תוכן איכותי, רלוונטי ומעניין עבור הגולשים, תוכן מגוון הכולל מאמרים, סרטונים, תמונות סטילס ועוד.

חווית המשתמש באתר כזה היא מעולה, כי זה אתר בנוי ומעוצב ברמה גבוהה, נוח וידידותי למשתמש, בעל מראה אטרקטיבי.

בנוסף, היררכיה ברורה ומסודרת של עמודים שונים באתר, מקלה על הגולשים למצוא באתר את מה שהם רוצים, מאפשרת לגוגל לקרוא את האתר ולהבין מה קורה שם בפנים.

אתר בנוי לא טוב, שלא כדאי לפרסם

אתר ללא תוכן, או עם תוכן לא רלוונטי ולא איכותי עבור הגולש.

טעינה איטית של עמודים, עיצוב מיושן ולא מושקע, לא ברור איך עוברים מעמוד לעמוד וכן הלאה.

אתר עם היררכיה לא הגיונית ולא מסודרת, הגולשים לא מוצאים את עצמם בפנים וגם גוגל מתקשה להבין מה קורה שם.

כללים לבניית קישורים חיצוניים אפקטיביים

מאמר רלוונטי

הקישורים יופיעו בתוך מאמר שעוסק בתוכן איכותי ורלוונטי לאתר המפרסם. אם למשל האתר שבו אתם מפרסמים את המאמר עם הקישור לאתר שלכם עוסק במשפטים ועריכת דין, אז המאמר צריך לעסוק בתחום, גם אם העסק שלכם עוסק בכלל במכירה של צעצועים לילדים. במקרה כזה, תוכלו לבחור נושא כמו: “איך רושמים פטנט לצעצועים חדשים בשוק?” שמחבר באופן אלגנטי בין התחום בו עוסק האתר שלכם לבין התחום של האתר המפרסם.

קשרי עבודה

האתרים המפרסמים את הקישורים לאתר שלכם בדרך כלל שייכים למקדם האתרים שבונה לכם את הקישורים מלכתחילה, או מקושרים אליו ישירות בקשרי עבודה. למקדמי אתרים שעוסקים בקישורים חיצוניים, יש בדרך כלל עשרות, אם לא מאות אתרים שעובדים איתם, בהם הם יכולים לפרסם מאמרים עבור הלקוחות שלהם. חלק גדול ממקדמי האתרים אף מפתחים ומקדמים מספר אתרים משל עצמם, עד שהאתרים האלה מגיעים לטראפיק גבוה ואז גם שם אפשר לפרסם קישורים חיצוניים לאתר שלכם.

מספר קישורים מינימלי

כדי שהמהלך הזה יהיה אפקטיבי, צריך ליצור מספר מינימלי של קישורים, אך כמה שיותר – יותר טוב. לכן, כאשר אתם מזמינים מאמרים קישורים מהמקדם שלכם, הוא לרוב יבקש מכל מינימום של X מאמרים, כדי שהפרסום יהיה אפקטיבי.

למי זה מתאים?

השירות מתאים מאוד לאתרים שמתקשים לקבל תוצאה אפקטיבית בתהליכי קידום אחרים, אך מתאים לא פחות לאתרים חזקים, שרוצים להשאיר בטופ. בסופו של דבר, דווקא הארגונים הגדולים והחזקים תמיד משקיעים יותר בשיווק ופרסום וזה חלק מהעניין. בדיוק משום כך, במיוחד אתרים קטנים, של עסק שרוצה להגדיל חשיפה, צריכים יותר מכל אחד אחר – לפרסם קישורים חיצוניים לאתר שלהם.
הצלחתם לפרסם קישור חיצוני לאתר שלכם? מזל טוב! אז איך זה נראה בפועל?

בפועל, אתם נכנסים לאתר שמעניין אתכם לקרוא שם איזשהו מאמר, למשל מאמר על משכנתאות. בתוך המאמר אתם רואים שחלק מהביטויים, או רק אחד מהם, מופיעים בצבע כחול. זהו כנראה הקישור שמוביל לאתר אחר – האתר שפרסם את הקישור.

אם תלחצו על הקישור, תוכלו לראות שהוא מוביל לאתר אחר וככה תגלו מי הלקוח ששילם עבור המאמר הזה מלכתחילה 🙂

ככל שהאתר שלכם מקבל יותר קישורים חיצוניים איכותיים, מאתרים חזקים ברשת, כך גם גדל הסיכוי שלו לעלות בדירוג – בתנאי שהוא עומד בפרמטרים שהופכים אותו לאתר טוב בזכות עצמו.

סוגי אתרים שמפרסמים מאמרים קישורים

אולי תתפלאו לגלות, אבל כמעט כל אתר ברשת מפרסם מאמרי קישורים. אתם יכולים (תמורת הסכום המתאים כמובן) לפרסם מאמר עם קישור לאתר שלכם באתרים ענקיים כמו ישראל היום, כלכליסט, דה מרקר ועוד.

אתם גם יכולים לפרסם באתרים קטנים יותר, שפשוט זוכים לטראפיק גבוה יחסית, אפילו שהחשיפה שלהם לא גדולה כמו של אתרים אחרים.

לסיכום

פרסום קישורים חיצוניים הוא אחד הצעדים החשובים שאתם יכולים לעשות לטובת קידום האתר שלכם, רק שחשוב לבדוק קודם, אם האתר שלכם מוכן לחשיפה, כדי שתצליחו להשיג את התוצאה המבוקשת.