Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה חשוב לדעת על רילוקיישן לאיטליה?

אנשים רבים חולמים על רילוקיישן לאיטליה בשלב זה או אחר של חייהם. הם מדמיינים את החיים במילאנו, עובדים באופנה, או בתעשיות חזקות, משתלבים בעסקים ברומא או חוקרים אמנות בפירנצה. איטליה מפוצצת בהזדמנויות תעסוקה, וחוץ מזה, המדינה זולה ומסבירת פנים מאוד.

לכן אין זה פלא שהמעבר לאיטליה כל כך מפתה! הנה כמה טיפים שמסבירים איך להתחיל לתכנן את החיים החדשים שלכם מעבר לים.

הבנת הדרישות המשפטיות של רילוקיישן לאיטליה

אשרת עבודה נחוצה בתהליך רילוקיישן לאיטליה. ישראלים שעוברים למדינה זו למטרות שאינן תיירותיות, צריכים לארגן יותר מאשרות העבודה שלהם בלבד. משך השהות שלכם קובע את השלב הבא. וזה לא הכול.

עבור שהיות בין שלושה חודשים לחמש שנים, יש צורך להגיש בקשה לאישור, וניתן להציג את הניירת הדרושה עם שירותי חברה שמתמחה בתהליכי רילוקיישן ולוגיסטיקה.

מציאת עבודה לפני המעבר

בשנים האחרונות, איטליה חוותה את אחד משיעורי האבטלה הגבוהים באירופה. למרבה המזל, נכון לשנת 2020, שיעור האבטלה נע סביב שישה אחוזים, אבל האבטלה נותרה אתגר מתמשך ועומדת על כעשרים אחוזים, לכן עם כל התנאים המאתגרים האלו שעשויים להגביל את השהות במדינה, מומלץ למצוא עבודה לפני רילוקיישן לאיטליה.

אנשים רבים שעוברים לאיטליה מבחינים בתרבות העבודה השונה במדינה. במגזר הפרטי ימים ארוכים הם הנורמה. תשע עד שבע הוא יום עבודה רגיל. יחד עם זאת, שעות הצהריים הן ארוכות ונינוחות, ולפעמים מלאות ביין|! במגזר הציבורי, שבוע העבודה הממוצע הוא 36 שעות, אבל הוא נמשך מיום שני עד שבת, משמונה בבוקר עד שתיים בצהריים.

הבנת יוקר המחיה

כשזה מגיע ליוקר המחיה באיטליה, יש חדשות טובות וחדשות פחות טובות. בצד החיובי, ההוצאות השנתיות של אדם שמבצע תהליך רילוקיישן לאיטליה, לא כולל שכר דירה, עשויות להסתכם בפחות מעשרת אלפים אירו, אם מתנהלים בחסכנות. יש מקומות לינה במחירים סבירים בכל הערים הגדולות, כולל רומא. קל לחיות בלי רכב באיטליה, והתחבורה הציבורית אינה יקרה.

יחצ

קל לחיות טוב מאוד באיטליה, עם האספרסו, המאפים, הפסטות, הגבינות, הבשרים, שמן הזית והיין הטובים ביותר בעולם הזמינים במחירים נמוכים מאוד. חופשות להרים או לחופי הים זמינות בעלויות סבירות, וחוץ מזה, כל קהילה גדולה או קטנה מלאה באמנות ואדריכלות ציבורית יפהפיים.

החדשות הפחות טובות על יוקר המחייה באיטליה

המיסים האיטלקיים גבוהים מאוד, ואיטליה נחשבת לאחת המדינות היקרות ביותר באיחוד האירופי בהיבט המיסוי.

לאחר תשלום מיסים ושכר דירה, אנשים רבים שמבצעים רילוקיישן לאיטליה מבינים שלא נותר הרבה ממשכורתם.

מציאת מקום מגורים באיטליה

עלות מקומות לינה להשכרה באיטליה היא סבירה ברוב המקרים, אבל יחסית לשאר העלויות והמשכורות, השכירות באיטליה היא יקרה.

נציגי חברת רילוקיישן ולוגיסטיקה מסייעים לאנשים שעוברים תהליך רילוקיישן לאיטליה למצוא מקומות לינה להשכרה, עד למציאת דירה במקום טוב.