Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה לעשות ביום הבחירות עם ילדים בעלי הפרעת קשה וריכוז

לאחר הבחירות הקודמות שהתקיימות רק לפני מספר שבועות, עלינו להמתין לסיבוב נוסף תוך 3 חודשים לאחר פיזור הכנסת. עבור הורים רבים, יום השבתון הופך ליום כיף עמוס בבילויים ואטרקציות עם הילדים, אך עבור הורים לילדים המאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז, יום הבחירות עשוי להפוך לחוויה מתישה בגלל בעיות התפקוד של הילד והסימפטומים הנלווים להפרעות קשב וריכוז.

לכן, אם הילד שלכם מאובחן כסובל מ-ADHD, כדאי לתכנן מראש פעילויות המתאימות למצבו כדי שיוכל לפרוק אנרגיות בלי להפריע לאחרים בסביבה, וכדי ליהנות מבילוי משפחתי מהנה בחוץ או בבית, בהתאם להעדפות שלכם. כמו כן, כאשר מבלים בחוץ חשוב להקפיד על לוח זמנים ידוע וקבוע מראש, לאכול נכון ולהימנע ממאכלים ומחטיפים העלולים להגביר תסמינים להפרעות קשב וריכוז, ורצוי לבלות עם הילד במקום פתוח ובטיחותי כדי שהוא יוכל לרוץ, להשתולל, לשחק עם ילדים אחרים ולפרוק את האנרגיות שלו לפני שחוזרים הביתה.

לתכנן מראש את הפעילויות ביום השבתון

כדי לעבור בשלום ובבטחה את יום השבתון ההולך ומתקרב לקראת בחירת 2019, מומלץ להורים לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז לתכנן מספר פעילויות לאורך היום החופשי, בבית ובחוץ. בהתאם לגיל הילד, אפשר לשוחח אתו כמה ימים לפני יום הבחירות כדי לבחור יחד אטרקציות קרוב לבית ולהחליט היכן לבלות וכמה זמן להקדיש לפעילות המתוכננת.

צילום: אביחי טבק

ביום הבחירות המתקרב ובא אפשר לתכנן גם פעילויות עם הורים אחרים, בעיקר עם הורים של חבריו של הילד, ואפשר כמובן להיעזר גם בסבים ובסבתות ובקרובי משפחה נוספים. עם זאת, ההמלצה היא לנצל את יום השבתון לפעילות משפחתית מגבשת, לכן כדאי להקפיד על כללי אצבע חשובים כגון:

את הפעילויות ביום הבחירות חשוב לתכנן בהתאם לגיל ולמאפייני הילד, כמו גם לתסמיני ההפרעות שלו. אפשר לבלות בים, בשמורות טבע, בקניונים, בגינות ציבוריות, עם חברים או בבית, וכדאי לנצל את הזמן לפעילות מהנה ומגבשת לכל בני המשפחה.